/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Hvilken uddannelse?
Fra : lillegum
Vist : 903 gange
500 point
Dato : 28-02-06 17:12

Hej brugere.

Jeg har et stort problem. Jeg ved ikke hvilken uddannelse jeg skal vælge. Jeg går lige nu på datamatiker-skolen, 2. semester, i Århus, fordi jeg interesserer mig for computer, men det er ikke noget for mig. Jeg finder det ikke spændende. Nu vil jeg så høre om der er nogen der har foreslag til, hvad man ellers kan lede efter? Det behøves ikke at være noget med computer, men siden det er en stor interesse, kunne det godt være noget i den retning. Bare ikke programmering. Jeg har også altid godt kunnet lide at kommunikere med folk og analysere på, hvordan mennesker omgår andre og opfører sig. Ved ikke om der findes uddannelser i den retning, men hvis der gør, må i meget gerne skrive nogle forslag!

På forhånd tak

-Steffen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 17:49

på din skole er de sikkert tilsluttet en hjemmeside hvor du kan få en pinkode www.se-pakken.dk der er der mulighed for at indtaste dine interesser, så kommer der en masse forslag op, for hver side
kan du sorterer, lige til du er kommet frem til det der virkelig tænder

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-02-06 18:32

Hej -Steffen
Sad lige lidt og ventede lidt på, om ikke andre kom med forslag, da jeg ikke kan komme med den "entydige" løsning for dig... og det kan andre for den sags skyld heller ikke. Den eneste som kan det er dig selv - søg lidt i "mørket" og se hvad du "tænder" på, og for guds skyld har interesse for. Opfylder du ikke disse kriterier, ja så er dit "projekt" dødsdømt.
Altså den eneste som kan komme med "det rigtige" er dig selv, du bør være den person som kender dig selv bedst, men jeg kan da godt forstå din forvirring (undskyld mit udenbysk) it's a fucking Jungle out there... og tilbudene er så mangfoldige, at de fleste bliver forvirret.
Personligt kender jeg en, som også udd. sig som Datamatiker. Han er i dag i gang med at uddanne sig som tømmer, da han som dig gik "kold" i datamatikken.
Personligt vil jeg foreslå Maskinmester men det er jo mig, og ikke dig.
Held og lykke med total-forvirringen Jeg håber du finder den "rette hylde"
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 18:44
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 18:45

og lige en side mere

http://www.ug.dk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-02-06 18:49
Kommentar
Fra : qfha

Dato : 28-02-06 18:52

>lillegum "Jeg har også altid godt kunnet lide at kommunikere med folk og analysere på, hvordan mennesker omgår andre og opfører sig."

Idet jeg går udfra du har en studentereksamen eller lignende, tror jeg, at humanistisk informationsteknologi lige er noget for dig.

Se link ...http://www.sigchi.dk/sigchi/students/uddannelser/humdat.html

mvh
qfha

Kommentar
Fra : Mariannekan

Dato : 04-03-06 16:44

Hej Steffen

Hvis du gerne vil arbejde med mennesker og herunder adfærdsmønstre, personlig udvikling m.m. kan jeg foreslå dig at tage en Coaching uddannelse. Der findes hovedsageligt to veje du kan gå - Life Coaching og Virksomhedscoaching.

Der er efterhånden mange udbydere af Coaching uddannelser, så pas på. Nogle er rigtigt gode til at profilere sig, men har - når det kommer til stykket - ikke meget at bygge på. To steder jeg mener er udmærkede udbydere er ICC - Coach Partners og Soft Advice som benytter sig af undervisere fra Mindrunner. Prøv at tjecke hjemmesiderne.

Du må have mulighed for at få noget studievejledning på din skole, prøv at få hjælp til at finde ud af hvor de brugbare udbydere findes.

Du kan også uddanne dig indenfor eks. NLP - Neuro Lingvistisk Programering. Her arbejder man ligeledes med personlig udvikling, adfærd osv. Men hvis du også ønsker at Coache, skal du bygge ovenpå.

Prøv at få hjælp til at finde det der passer dig bedst. Jeg mener også at alle er velkommen til at besøge det lokale jobcenter hos AF. Her kan du måske også blive hjulpet godt på vej.

Held og lykke.

Mvh

Marianne

Accepteret svar
Fra : rockduck

Modtaget 500 point
Dato : 25-07-06 14:32

det er måske ikke lige noget men jeg skal til at starte på handelshøjskolen (cbs) og mht markedsføring lægges der stor vægt på folks adfærd og analyser i denne forbindelse, selv finder jeg det meget spændende for det er meget omfangsrigt, med mange muligheder, men nok ikke nært så humanistisk. coaching eller informationsteknologi er faktisk også en god idé. det er bare for at give lidt ideer

mvh
signe aka rockduck

Godkendelse af svar
Fra : lillegum

Dato : 27-07-06 15:27

Tak for svaret rockduck.

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 28-07-06 15:08

så lidt ved hvor svært det kan være