/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD optager
Fra : epidedymittis
Vist : 567 gange
75 point
Dato : 28-02-06 15:03

Jeg går og overveje at købe en DVD optager med harddisk.

Jeg har kigget lidt på denne:
http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=182702

Nogen kommentarer, eller andre indfald?

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 28-02-06 15:54

Sådan en har jeg selv, og jeg er meget glad for den og jeg har ikke haft nogle problemer.

Accepteret svar
Fra : helge.t

Modtaget 75 point
Dato : 28-02-06 19:26

Jeg ville nok vælge en optager hvor man både kan bruge både DVD+RW, DVD+R, DVD-RW og DVD-R.
Den er mere bredt anvendelig.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-02-06 21:15

enig med helge.t
har læst og hørt at der ikke mere udvikles på dvd-r/rw

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-03-06 16:05

Så har jeg købt én med begge dele, så er jeg vel sikret.

Lige et tillægsspørgsmål:

Hvad er PDC? - Og hvordan virker det?

Jeg kan sætte det fra og til, men jeg bliver ikke bedt om at indtaste noget nummer, som man skal med showviewmetoden?

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 03-03-06 17:27

PDC er et kontrolsignal der udsendes med tv-signalet. Det styrer optagelsens start og stop så hvis en udsendelse er forsinket, så sikrer det at man får det hele med. Det kræver at man sætter optageren til at starte på det tidspunkt som stationens PDC-starttidspunkt siger (på txt-tv). Alt dette lyder meget godt - men det virker ikke særligt godt i virkeligheden. Specielt TV2s PDC virker elendigt. Så er du advaret...

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 03-03-06 17:30

Hvilken DVD-HD optager endte du forøvrigt med at købe?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-03-06 19:03

En Yamada 160Gb.
Virker forrygende! Ingen problemer so far.

Men skal man så indstille tidsindstilleren til NØJAGTIGT det tidspunkt programmet starter på, og slå "PDC" til? (For at få det til at virke?)

Kommentar
Fra : gertes

Dato : 03-03-06 19:18

Jeps, du skal taste det tidspunnks der står med f.eks blå, og du skal bruge det også selvom udsendelsen starter på et andet tidspunkt.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 03-03-06 23:16

Her er et link til en DR-side om PDC:
http://www.dr.dk/omdr/index.asp?appflag=force&aid=660

Mvh
Helge

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 08-03-06 17:03

Tak for svaret helge.t.