/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
STRIKKE...
Fra : rover600_valby
Vist : 676 gange
50 point
Dato : 28-02-06 11:16

Hej med Jer
Er der nogen der kan hjælpe mig er der nogen der ved om der findes et sted hvor man kan få strikket noget, jeg skal ha strikket en ny krage til min sweatter, er det muligt at få gjort nogen steder i dag??jeg kender ikke nogen der kan strikke "pænt" den gik i stykker under en vask øv øv øv.. det skal helst være i kbh..
mvh Rob.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 11:21

ved ikke om den eksisterer endnu - men ellers:

på højre side af israels plads ligger der et strikkei - tror det hedder steens strikkeri eller noget der ligner - der kan du få al den hjælp du ønsker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 11:23
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 11:24

Prøv i din garnforretning, der er mange forretninger der får strikket deres modeller op, så mon ikke de også kan få tid til din krave

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 60 point
Dato : 28-02-06 11:27

Har du ikke en i familien,der kan strikke? de fleste vil da gerne hjælpe.

Ellers vil jeg da gerne gøre det.
Det tager jo ikkelang tid

Ærgerligt, at strikning ikke er så udbredt mere. der er mange gode timer i den hobby, og mange lækre sweatere, strømper mm.

Håber på en skift i "hobby-moden" skal selv igang med at lære min 24-årige niece det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 11:31

et lille ps herfra -
er sweateren maskinstrikket (hvad de fleste købte jo er) er strikkerierne i stand til at få tilpasset så det ikke ses at der er forskel -

idéen med garnforretningen er rimelig god - har prøvet det - men ikke med det bedste resultat på en købt sweater.

er det en hjemmestikket sweater ville jeg nok spørge i en garnforretning

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 11:32

jeb3.... strikkeriet er skam begyndt at gøre sit indtog igen det er bare blevet så hulens dyrt

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-02-06 11:52

Nordsted1

Derfor håber jeg også på, at det bliver mere moderne endnu.
Håber på at prisen på garn så kommer ned.
Jeg bor tæt på grænsen nu, så næste uge skal jeg ned og se om garn er billigere i tyskland nu. Det er stof og andre hobbyting i hvert til fælde.

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 28-02-06 12:10

Hej jeb3
Det var et SUPER flof tilbud af dig... Jeg kender da også en der kan strikke men nu har min mor haft den i 4 mdr. og der er ikke sket det helt store så derfor må jeg prøve at finde på noget andet for jeg er så glad for den, hun er lidt for glad for sin computer...

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 28-02-06 12:28

Hej miritdk, kan du komme det sted lidt nærmere for jeg kan ikke rigtig finde stedet...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 14:17

jeb3... sidste år blev jeg helt bidt af at strikke strømper i det der garn der laver mønster helt af sig selv, jeg søgte også i Tyskland, men der var ikke meget at sparer, men hvis du finder ud af, at der alligevel er noget at sparer, må du godt skrive til mig, og en evt. internetbutik, hvis det er muligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 19:00

hmmm - eneste jeg husker er at den ligger (måske lå - har ikke kigget efter den) på venstre
side af israels plads når man står med front mod pladsen - i en lav kælderbutik - det er et gammelt firma

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 19:01

til jer andre - frem med pindene - det er blevet moderne med de mangefarvede striber igen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-02-06 20:52

Jo da, der er da kommet gang i strikkepindene igen.

Jeg er helt elektrisk med at strikke - har spurgt alle mulige, om ikke de vil have strikket noget.

Men nej......

Så nu sidder jeg med noget restgarn og eksperimenterer på livet løs. Men det slipper desværre op.

Jeg har kridtet strikkepindene - en strikket krave, keine problem - men jeg bor i Århus.....

Godkendelse af svar
Fra : rover600_valby

Dato : 05-03-06 10:05

Tak for svaret jeb3 JEG TROR JEG HAR FUNDET EN LØSNING ELLERS MÅ JEG PRØVE AT SKRIVE IGEN MEN TAK FOR DET...'
Mvh Roberto....