/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Adgangskode
Fra : Strandkro
Vist : 497 gange
80 point
Dato : 27-02-06 19:31

Hvordan kan jeg oprette en adgangskode i Mail.dk (TDC) og explorer da alle kan bare klikke på LÆS POST, så indbakken åbner sig til uvedkommende personer
(Jeg kan oprette en em spærring i Outlook Express) Filer Indentitet Egenskaber - krav adgangskode.

Det kan jeg ikke finde hos TDC eller Explorer !

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-02-06 19:43

Sådan ændres indstillingerne for den aktuelle identitet

Peg på Identiteter i menuen Filer, og klik derefter på Administrer identiteter.
Rediger de ønskede indstillinger.
Du kan ændre din identitets navn og adgangskode ved at markere identitetens navn og derefter klikke på Egenskaber.
Du kan ændre den identitet, der åbnes, når computeren startes, ved at vælge en identitet på rullelisten. Hvis afkrydsningsfeltet ikke er markeret, bliver du bedt om at angive identiteten, hver gang du åbner et identitetsbaseret program.
Hvis du vil ændre den identitet, som alle programmer (identitetsbaseret eller ej) bruger i automatiske processer, skal du vælge en identitet på den nederste rulleliste.

Men hvorfor har du ikke sat brugerkonti til når du åbner din komputer, så kan flere bruge komputeren, og skal logge på med hver deres password, og kan kun læse deres egen post?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-02-06 19:46

Du kan ikke komme ind til TDC uden adgangskode.
Du kan oprette en ny adgang til TDC og lægge din mail ind der.
eks.
du har en mail..............abc@mail.dk
laver en ny adgang til TDC
nyt brugernavn
nyt password
lægger din mail ind i den nye adgang.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 28-02-06 03:55

Problemet er EXSPLORER
Man klikker på explorer - derefter på Læs post (konvoluten) så kan elle læse indholdet af min indbakke.

Hvordan kan jeg forhindre det ?

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 28-02-06 03:55

Problemet er EXSPLORER
Man klikker på explorer - derefter på Læs post (konvoluten) så kan elle læse indholdet af min indbakke.

Hvordan kan jeg forhindre det ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 09:23

http://mail.tdconline.dk/

(hvis det er webmailen du mener) - ellers er pallebhansens forklaring rigtig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 09:24

ps.. faktisk er begge rigtige og begge skal bruges

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-02-06 10:21

Explorer > læs post > så åbner Outlook Express.
Og der kan du bruge identiteter med password på hovedidentiteten eller en ny identitet så ingen kan læse din post.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-02-06 10:27

pallebhansen har skrevet hvordan - jeg bruger selv adgangskoder til mine konti - og vil nogen læse post skal de finde password først - kan de ikke - det uanset om jeg bruger oe eller browser

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 80 point
Dato : 28-02-06 13:57

Strandkro, fordi du kan åbne din post ved hjælp af et ikon i Internet Explorer, så har dit problem ikke noget med internet explorer at gøre.
Der er som jeg skrev kun 2 mulige løsninger:
1. Opret flerbrugerkonti når windows dukker op (Så kan hver jo få sin egen post, når de logger ind med password for at komme ind i "windows")
ELLER
2. Hvis det er Outlook Express du bruger, så kan du også gøre sådan:
Åben OE filer/identiteter/tilføj ny identitet
Skriv et navn og sæt hak i kræv en adgangskode (Så kan andre ikke åbne posten uden at kende koden)
Klik ok og svar ja til at du vil skifte til en ny identitet
Nu lukke OE og åbner igen, tømt for mails
Så kommer en guide til opsætning af ny mail-konto
Når den er opsat, skal du fremover ind i identitet og skifte til din, og skrive password, og andre skal ind og vælge deres identitet og deres password(Hvis de da også vil hemmeligholde deres post)
Slut prut
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 28-02-06 14:23

Tak for svaret pallebhansen.