/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Udskiftning af bundkort
Fra : steno
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 27-02-06 18:05

Hej kandu jeg har lige fået et ASRock bundkort og sat det i min pc med min gamle Seagate harddisk i, men hvordan kan jeg få dem til at arbejde sammen, hver gang jeg prøver at starte maskinen stopper den lige inden den skal ind i windows loader skærm. problemet er at harddisken ikke skal formateres... kan det på nogen måde lade sig gøre at få dem til at virke sammen, ( fejlen er en blå Windows skærm der skriver at den slukker pcen for at ingen ting bliver beskadiget )

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 110 point
Dato : 27-02-06 18:23

Du skal boote fra windows cd'en, lige når du når dertil hvor du skal vælge om du vil installere, formatere oprette partitioner, står der også om du vil reparere en eksisterende windows, det vælger du, så køre den en installation som den plejer, men uden formatering og alle dine programmer og filer vil stadig være der når den er færdig.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-06 19:08

Du har nok bibeholdt Windows inklusive de gamle bundkort drivere.
Du skal have fjernet de gamle drivere og have opdateret til dem der følger med bundkortet.
Pøv at starte op i fejlsikret tilstand og se om du ikke kan komme ind og fjerne driverne så den vil bede om nye ved genstart.

Godkendelse af svar
Fra : steno

Dato : 27-02-06 21:22

Tak for svaret Simmaster. det virkede