/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Tdc bredbånd?? :S
Fra : trytter
Vist : 878 gange
40 point
Dato : 27-02-06 16:00

Hey jeg har en forbindelse med TDC på 2048/512 Hvilket er ligemeget :D

Men ´problemet` er. At jeg køre med min stationære pc, og det virker også PERF!

MEN, jeg kan ikk tage min pc fra og sætte en anden til? :S Hvorfor? Er det en slags spærer fra tdc? Og hvis det er, kan jeg så komme udenom den? For hvis jeg skal have internet på min bærbare skal jeg formatere den MED netstikket i! Og så virker det ikk på min stationære igen? :S Fatter det siempelhen ikk?

HJLÆP mig :D

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-02-06 16:59

Nej, mig bekendt er der ikke spærring på på den måde,

Jeg har også TDC, og kan koble en hvilken som helst PC til, uden problemer.

Jeg vil mene, at fejlen ligger i den PC du prøver at koble til.

Men du må lige fortælle lidt om, hvad der helt nøjagtigt sker når du prøver på at koble andre PCer til.

Hvis den f.eks. bare skriver: Siden kan ikke vises, når du forsøger at åbne internet explorer, er det fordi den enten ikke er i orden til at modtage internet, eller der er virus i den .

mvh dova

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 27-02-06 18:12

Det er din netværks opsætning der står forkert.
Gå ind i kontrolpanelet og kontroler , opsætning for netværks forbindelsen.

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 27-02-06 18:34

Hej! Det er 100% ikke computerne! Den skriver siden kan ikke vises, forbindelsen kører også nogen gange noget der hedder ´brgrænset eller ingen forbindelse`

onkelkeld Kan du ikke forklare lidt nærmere :)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-06 19:13

Du kunne løse problemet permanent ved at anskaffe enrouter til at fordele forbindelsen til begge maskiner og er der trådløst netkort i den bærbare kan du jo med fordel anskaffe en router til både trådløs og kabelnetværk.

Hvorfor skal du formatere den bærbare?
Nprmalt opsætter man da bare netværket og du kan med fordel bruge TDC's anvisninger og deres Netsupport værktøj.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/list.php?id=32549

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 27-02-06 19:16

Sådan nogle router er jo halvdyre :)

Hmm, aner ikk hvorfor jeg skal formatere :S Men det virker ihvertfald når jeg gør det!

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 27-02-06 19:21

Kan det ikke lade sig gøre med en hub? eller switch? Evt. hvordan?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-06 19:25

Jamen hvorfor formaterer du?
Er det overhovedet formatering du udfører?
Man behøver ikke at formatere for at oprette et netværk og hvis du formatterer med netværksforbindelsen klar er du også klar til at modtage skadelige Worms.

Noget er helt galt her.

Prøv nu at læse TDC vejledningerne og start med denne: Hvis duikk eved hvilken forbindelse er der også link til hvordan du finder ud af det.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=70489

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 40 point
Dato : 27-02-06 19:27

En hub er ikke god og en switch kan godt fordele, men vil ikke løse dit problem med mindre du har 2 dynamiske IP adresser.
Prisforskellen er nu ikke så stor endda.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-02-06 19:30
Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-02-06 19:38

Når den skriver siden kan ikke vises, så er det enten netkortet der ikke dur, pcen der ikke er sat op til internettet eller virus.

Min bærbare lavede samme nummer, jeg fik at vide, at det var netkortet der var defekt, men det viste sig der var virus i computeren.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 08-03-06 17:51

Tak for svaret BjarneD.