/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Køb af hus?!?!?
Fra : ThomasEp
Vist : 660 gange
50 point
Dato : 27-02-06 15:42

Hej, jeg har været inde og spørge ang. huskøb osv.
Vi er blevet godkendt til at købe hus osv.. Jeg snakkede med ejendomsmægleren i fredags for at høre ham ad hvordan og hvorledes, vi regnede lidt på det og han sagde at det kunne godt lade sig gøre at vi købte det hus, vi fik regnet rådighedsbeløb ud og det så godt ud, men ham ejendomsmægleren ville lige snakke med min far idag, og involvere ham i sagen.. Men så ringer ejendomsmægleren idag og siger at det er blevet solgt til noget familie eller hvad det nu var.. Han siger ikke engang om vi kan byde over eller noget som helst, det er ligesom at de har vidst det inden weekenden?!? Kan man slet ikke gøre noget?? Jeg føler virkelig at jeg er blevet trådt på.. Rigtig groft enda

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-02-06 15:47

Groft ja, men desværre meget almindeligt. Et hus er først solgt idet der foreligger en underskift, og har en anden skrevet under før dig, er det hans (siger datteren, der har arbejdet hos en ejendoms-
mægler

Kommentar
Fra : rene2897

Dato : 27-02-06 15:47

Der er desværre ikke noget at gøre, da jeg kan forstå at i ikke har skrevet under på nogen kontrakt eller givet bud på huset. og hvis det ikke er udbudt til højestbydene så kan du desværre ikke gøre noget.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 27-02-06 15:51

Der er desværre intet at gøre.

Du er ikke den eneste, der har oplevet det. Sælger bestemmer selv, hvem de vil sælge til. De behøver ikke acceptere den højeste pris.

Der er ofte flere interesserede til et hus, nogle af dem springer pludselig fra, derfor er mægler interesseret i at fastholde interesserede til der er en, der skriver under på slutseddel.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 27-02-06 15:57

Ja, ok.. men det værste er dog at han ligesom udsatte at jeg skulle skrive under her i fredags da jeg sad og lavede budget med ham.. jeg spurgte ham efter hvad vi så gjorde nu.. Så sagde han at han gerne lige ville informere min far om det.. vi var faktisk klar til at skrive under på det papir.. %&#¤%&#¤&¤#&%#"#%/(&()/)

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 27-02-06 16:06

Det har været en dårlig undskyldning at ville ringe til din far. Hvorfor skulle din far også blandes ind i det?

Du har muligvis snakket med en, der ikke har vidst nok om sagen og derfor har haft brug for en undskyldning. Eller der kan på samme tidspunkt have været en mægler ude at fremvise huset og de ikke ville risikere at stå med 2 slutsedler.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-02-06 16:07

Den ejendomsmægler er efter min mening en dum skid

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-02-06 16:16

Set før.... kender en der er blevet snydt på samme måde. Efter de havde lavet en mundtlig aftale om prisen gik mægleren hen til en anden interesseret og brugte det som argument for at han skulle byde over.

Kommentar
Fra : ThomasEp

Dato : 27-02-06 16:18

Jamen jeg er 22 år og han ville gerne informere min far osv.. Det syntes jeg også lød fint, vi ved jo ikke så meget om det, så det var nu godt nok for mig.. Vi kiggede på det første gang i midten af januar, så har jeg været ude og snakke med forskellige banker for at få dem med på ideen.. Jeg snakkede så med ejendomsmægleren i fredags jo for at få lavet et lille budget og fik lavet det budget for at se hvor stort et rådighedsbeløb vi ville få til os selv når han gik ud fra at vi skulle ha afdragsfrit lån.
Det irreterer mig bare noget så grufuldt, det er helt vildt og jeg kan jo ikke gøre en skid.. ARRRRRRRRRRRR

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 27-02-06 16:21

Nej, du kan desværre ikke gøre noget, pøj pøj med det næste hus

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 27-02-06 16:28

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 27-02-06 16:28

Det ville i øvrigt ikke have gjort nogen forskel, hvis du havde skrevet under i fredags.

Aftalen er først bindende når SÆLGER har underskrevet aftalen. Indtil da er sælger fuldstændig frit stillet, om han vil sælge og i givet fald til hvem. Som en anden har nævnt, behøver sælger ikke at acceptere det højeste bud, og han kan også forkaste alle bud, selvom man er villig til at betale udbudsprisen.

Det er meget ærgeligt for dig, men det er desværre vilkårene på dagens boligmarked.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 27-02-06 16:34

Du skal se det positive i det. Du har lært noget om ejendomshandel, og du har mulighed for at finde et bedre hus.

Du har brugt meget tid, når du har set på huset i midten af januar. Ejendomsmægleren kan få sine tvivl, om du er seriøs eller drømmer, når du kommer mere end en måned efter og vil have hjælp til budget.

Næste gang kender du dit budget og kan hurtigere slå til.

PS. Et vigtigt råd ved huskøb. Når du har fundet huset og er helt sikker, så få en advokat til at gennemlæse papirerne og lave papirarbejdet. Udgiften til advokat kan som ung førstegangshuskøber virke stor og unødvendig - men det kan også være en besparelse, der i værste tilfælde koster meget meget mere.

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 27-02-06 16:38

Citat
Det ville i øvrigt ikke have gjort nogen forskel, hvis du havde skrevet under i fredags.

Aftalen er først bindende når SÆLGER har underskrevet aftalen. Indtil da er sælger fuldstændig frit stillet, om han vil sælge og i givet fald til hvem. Som en anden har nævnt, behøver sælger ikke at acceptere det højeste bud, og han kan også forkaste alle bud, selvom man er villig til at betale udbudsprisen.

Det er meget ærgeligt for dig, men det er desværre vilkårene på dagens boligmarked.

Præcis.

En underskrevet slutseddel af køber ville have gjort ærgelsen endnu større og have stillet ejendomsmægleren i et endnu dårligere lys.