/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
CF-Kort - Strømstyrke??
Fra : sniperdk
Vist : 594 gange
100 point
Dato : 27-02-06 01:16

Til mit digitalkamera vil jeg gerne have et større CF-kort end det 32 mb jeg har nu....

En kammerat havde et 1 GB i overskud som jeg kunne købe for 300-400 kr. Men det fungerede ikke i mit kamera.

Han sagde at det havde noget med strømstyrken i kameraet at gøre...? Det virkede i hans kamera som kører på 5V. Mit kamera bruger et 7.4V 680mAh batteri.

Når man søger på CF-kort, så har jeg da aldrig set at de skulle være til forskellige strømstyrker ?
Kan det passe, og er der evt en side hvor man kan se hvilke kort der er til hvilken strømstyrke ?

(Mit digital kamera er et Nikon Coolpix 5700)

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-06 06:32

et cf kort er et cf kort , det har intet med strømstyrken at gøre
han kan have formateret det på en forkert måde ( skal formateres i fat , ikke fat32 )
hvis det er et ældre camera du har , kan det muligvis være det ikke understøtter så store kort
eller er der nok kun den mulighed at det er defekt

virker det i hans camera , så prøv at lade ham formatere det først , derefter formatere du det igen i dit eget camera

Kommentar
Fra : JPJ

Dato : 27-02-06 08:32

På denne side
http://nikonimaging.com/global/products/digitalcamera/coolpix/5700/

Storage media

CompactFlash™ Card Type I/II, 512MB/1GB Microdrive™

Det er ikke sikkert at kameraet understøtter 1 GB CF kort, men kun Microdrive i den str.

Godkendelse af svar
Fra : sniperdk

Dato : 27-02-06 09:49

Tak for svaret bredker.