/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
højreklik mærkelig i windows
Fra : dayworker24
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 26-02-06 20:28

Hvis jeg fx klikker på start linien med højreklik, sker dette.

Der kommer den normale hvide boks frem, men ingen tekst, men hvis jeg kører markøren hen over det hvide felt kommer det normale frem, som egenskaber og alt det andet.

Det sker ved alle højreklik, også på weksites, denne computer osv.

hvad er der sket?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 26-02-06 20:43

den er faktisk mere gennemsigtig kassen.

Der er en lille sort kant rundt på kassen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-02-06 20:58

Prøv over kommandopromp at køre chkdsk/f
plejer at rette visse fejl og mangler

Kommentar
Fra : polles

Dato : 26-02-06 21:13

lydder for mig mere som at du enten skal ind og hente nye grafikdriver fra din producent, eller også har tjecket du spy/mail ware med et godt prg for nydelig, for det kunne også være derhen ad.
har du fået nogen nye programmer for nydelig ???

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 26-02-06 21:20

har faktisk lige formateret for et par dage siden.

Så kan ikke forstå at det er styresystems fejl.

men har tjekket for spyware med spy sweeper

Kommentar
Fra : polles

Dato : 26-02-06 22:42

nej det lydder mere som om stadigvæk at du enten har bøvl med dine chipsets drivere på bundkortet, men hælder lige så meget til at du skal have nye drivere til dit grafikort.
har selv styr på hvilken maskine du har tænker på cpu og chipset på bundkortet og ved du også selv hvilket grafikkort du har i ? og hvor du henter. På nogle maskiner er det ikke optimalt kun at køre med de drivere som windows har lagt ind til grafik, selv om det ved første øjekast kunne se sådan ud. Og du har selvfølgelig tjecket dit muse-stik og genstartet ( bare for god ordens skyld selv om jeg ikke tro at det er det deer er problemmet. i 95 % af tilfældene er det som regel chipsets driverne eller grafikortet når musen begynder at lave nummer. Ved godt at alm. folk ikke altid lige kan se logikken i det :) altså det er jo min mus etc...

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 26-02-06 23:14

hey
Jeg har den nyeste driver til grafikkort.

Har insatlleret alle chipset drivere.

Ved så ikke om der har været i fejl i installation.

Accepteret svar
Fra : polles

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-06 23:34

hmm normalt hvis der går noget galt under instalationen så plejer den at gøre opmærksom på det eller afbryde.
Nå men jeg ved næsten ikke hvad jeg sige eller skal forslå dig udover hvis du kunne give lidt flere detajler om din pc. og evt. om hvornår du fik problemmet efter du havde geninstalleret.
Jeg går udfra at du henter de nyeste drivere fra producenterne og ikke fra microsoft.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 22-03-06 16:11

efter et par dage blev det normalt igen, men tak for hjælpen