/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stifinder.
Fra : Mosebaek
Vist : 648 gange
100 point
Dato : 26-02-06 15:58

Måske ikke det store problem men.......
Når jeg bevæger mig i Stifinder,markerer en fil i højre rude (indholdsruden ?) irriterer det mig at
kun lige navnet bliver markeret. For eks.,når jeg markerer "billede" mappen og derefter klikker på
et filnavn,er det kun navnet der bliver markeret.Alle de andre "punkter" såsom,størrelse,type,
ændret den,billede taget den,dimensioner markeres ikke.Med andre ord:Kan man få markerings-
"bjælken" til at nå over hele ruden.Det er jo meget hurtigere at opfatte alle oplysninger,for filen,
hvis hele linjen var markeret.Så vidt jeg husker,var det tilfældet i det gamle Filhåndtering i windows
3.1 og windows 95.Så jeg synes det er et tilbageskridt,som det virker her i windowsXP.

Nogen med et bud ?.
VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-06 16:19

niks da

hvis du klikker på mapper og vælger detaljer kan du se det hele

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-06 16:21

der skulle ikke stå mapper - der skulle stå klikke på visninger - sorry

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-06 16:23

bruger du andre indstillinger kan du også se det hele ved at gå i regiger og marker alt

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 26-02-06 16:24

kontol panelet>mappe indstilling>vis fuldstændig sti på addresslinen og det samme på titellinien.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-06 16:38

ja colliniii - det er ligesom en forudsætning jo

desuden synes jeg popup´en når man peger på en fil - et billede osv - er rimelig informativ

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 26-02-06 18:49

Hej Mirit, Jeg er for langsomt om at skrive!! sorry.... Mayby I fed the "Trolls" by mistake

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-02-06 18:56

Det er stadig kun lige filnavnet der bliver markeret.Det ville være meget nemmere for mine gamle
øjne at opfange alle data for filen,hvis markerings farven/bjælken,løb helt ud til højre i vinduet.
Jeg ved godt man kan få oplysninger,om de forskellige filer,på mange andre måder.Stadigvæk
mener jeg det er et minus til XP,i forhold til de gamle windows versioner.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-02-06 20:44

nope coliniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-06 23:27

Kan overhovedet ikke komme itanker om hvordan filerne blev vist, da jeg brugte Windows 98SE, men det er også mange år siden, men efter at have nærlæst dit spørgsmål, tror jeg at du i mappen Billeder, som du selv foreslår, klikker på Visninger (den er vist som en farvepalet, på værktøjslinien) går ned og klikker på Detaljer, så står billeder i en kolonne med navn,størrelse,type,ændret den og taget den, i en lang linie der fylder hele vinduet, er det sådan du mener?? Tag ikke fejl af Windows XP den er ikke et tilbageskridt, men kan meget mere end tidligere versioner, vi skal bare lære at bruge dem, så spørg videre, der skal nok være nogle der vil guide dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-02-06 00:12

tjahh o.v.n. - det var jo hvad jeg lagde ud med - men set fra den vinkel at man for eks ikke ser særlig godt kan jeg se hvad mosebaek mener.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-06 00:46

Sorry miritdk det var spørgsmålet jeg fokuserede på, overså fuldstændig dit svar