/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Trådløs til svagtseende???
Fra : Female1983
Vist : 576 gange
20 point
Dato : 25-02-06 21:19

Hvilken trådløs telefon er ideel når den skal anvendes af en ældre dame, der er lidt svagtseende og som samtidig ikke er al for teknisk indviklet?

Hilsen Ida

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-02-06 21:43

Det skal være en med de mest nødvendige kanpper synligt på forsiden. - Hvis der er lys i et evt display, så fravælg den med blåt lys, det giver en dårlig kontrast og farven er et modeflip.
Til et krystaldisplay med sort tekst er det gule lys det der giver den bedste kontrast og læselighed. - Husk det er til en svagtseende!

Kommentar
Fra : Female1983

Dato : 25-02-06 21:46

Okay, det lyder rigtig godt - det vil jeg huske. Mange tak for svaret... Du har ikke en idé til hvilken model/mærke eller lignende som opfylder disse krav?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-02-06 22:16

Nej det har jeg ikke! - Men gå ud og se dig godt omkring. Der findes rigtig mange modeller på markedet, og læg mærke til om der er nogle fornuftige og let læselige taster på telefonen. Tag evt den ældre svagtseende med ud og se om vedkommende kan se tasterne med det syn som han/hun nu har.
Hvis det er et godt sted, så prøv om du kan få et udvalg med hjem, hvis den svagtseende ikke kan komme så nemt ud.

Man må da kunne forlange en smule service endnu! - Servive er snart en by i Rusland, eller også tager de penge for det (hvilket jeg kalder en tjenesteydelse)!