/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
problemer med at lukke xp
Fra : frederikshavn
Vist : 921 gange
100 point
Dato : 25-02-06 19:00

jeg er løbet ind i p.... ytæls problem,det drejer sig om,når jeg xil lukke/gensyart win xp pro sp2,går det fint indtil der kommer den skærm hvor der står windows lukkes,der bliver den stående i 40 til 60 sek,inden der sker noget,PLEASE HELP

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 60 point
Dato : 25-02-06 19:15

Du får ingen mellinger? Program som skal afsluttes?

Hvis du tænker tilbage, kan du så komme i tanker om en installation eller hardware du indstalerede kort inden problemerne startet? Andre ting?
Opdatering?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 25-02-06 19:16

meldinger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-06 20:01

mange programmer - lang tid om at gemme indstillinger osv

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 25-02-06 20:31

har ikke instal.noget jeg ikke plejer,det er kommet lige pludselig,har ingen virus/spyware,jeg tænkte på om der fantes et lille fikst tweaks,der kunne reffe mig ud af problemet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-06 00:22

Du kan instalere denne her http://www.topshareware.com/Super-Fast-Shutdown-download-14203.htm du når ikke at blinke med øjene, før computeren er slukket

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 26-02-06 02:55

Ellers gå i programmer tilbehør systemværktøjer Lav en diskoprydning Deskfregtmenter og hvis det ikke hjælper en systemgendannelse til før dit problem opstod Mht.hvad den starter op med og kører hele tiden kan du jo se hvis du skriver msconfig i kør så kommer der et vindue op med faneblade vælg start ,der kan du tilvælge eller fravælge programmer der kører med og dermed gør din puter langsom hvis atl dette ikke hjælper skal du en tur forbi Feks www.arlet.dk for at få lavet en hijack this fil eller en onlinescanning for evt spy og spam
Mvh Sune

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-02-06 09:21

Grunden til den er lang tid om at lukke, er
at der er åbne programmer, der ikke kan lukkes på normal vis.
at der er slettede filer, "der er blevet afbrudt" der venter på at blive slettet.
du har VIRUS

Du kan ved at trykke på ctrl+alt+delete, se alle kørende programmer.
Prøv at se hvad du har i Menuen START, fjern de programmer du ikke vil have.
Lav en regelmæssig diskoprydning / defragmentering.
Scan din pc for virus.

Prøv at lukke dit netværk, og se om den er ligeså lang tid om at lukke.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-02-06 09:24

Glemte, at det kan være gamle programfiler, der ikke er blevet slettet, men stadig prøver at være aktive.
Fjern alle unødvendige filer fra database, brug regcleaner, men vær forsigtig, fjern kun hva der SIKKERT at fjerne.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-02-06 09:53

Prøv også under kommandopromt at kør chkdsk/f
kan afhjælpe de fleste problemer.
Ellers findes dette program, der lukker din pc på 1 sekund
http://www.softforall.com/Utilities/System/Super_Fast_Shutdown09140183.htm

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-02-06 09:59

Der skal nok lige falde en advarsel, mod hurtig slukning af pc
Den har næppe tid til at gemme indstillinger/dokumenter og lignende.
Så brug den forsiktigt.

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 26-02-06 19:39

tak for alle de gode svar,der var gået microsoft i maskinen,så en rep af windows hjalp,jeg bliver nød til at give poien til tukols,da han var den første der svarede,det der super fast shutdown pgr.det er da for vildt

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 26-02-06 19:40

Tak for svaret tukols.

Kommentar
Fra : sofus.dk