/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
21 amal psser ud med benz
Fra : xqwerz
Vist : 501 gange
50 point
Dato : 24-02-06 18:57

hey hmm.. jeg har et problem med en 21mm amal karburator som sidder på min hot 50 jeg har 47,6mm athena og hebo performer titanmen min karburator der sidder 2 extra slanger som det pisser ud af når den er startet ved ikk hva det kan være

hjælp plz !

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 24-02-06 21:26

De 2 slanger sidder i siden på den ik?
Jeg er sikker på at det er overløbsslanger.
Dvs. at din karburator tager mere benzin ind, end der er plads til i svømmerhuset.

Inde i din karburator sidder der en lille "flyder" (svømmeren) som kan vippe.
På den sidder der en lille nål, som går op og lukker for benzinen når der er nok i svømmerhuset.
Den nål sidder forkert på din karburator.
Bøj den 1-2mm op så den lukker tidligere.
Så burde dit problem være løst.

Kommentar
Fra : xqwerz

Dato : 24-02-06 22:00

jo men det er en plast svømmer og den nål sidder løst så kan vidst ikk spænde den op

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 24-02-06 23:41

ja, men den sidder vel i et metal ophæng?
Hvis den gør, så skal den presses lidt op.
ellers så se efter om den har mere end et hak.
Det havde Harley Davidson karburatorene, siger min far.
Ellers så se efter om der sidder noget fast i svømmerdysen.

Kommentar
Fra : xqwerz

Dato : 25-02-06 13:16

hmm... nej den sidder ikk med metal ophæng som de gør på standart karburator så er lidt svært at forstå omm den man kan gøre noget ved den hmm... mangler lidt info om en 21mm amal ang. diverse ting

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-02-06 17:22

Så tror jeg at der sidder noget fast inde i karburatoren, der hvor benzinen kommer ind, ved svømmeren.
Det undgår man ved at bruge et godt benzinfilter.
Men se lige efter en gang mere, om du ikke kan gøre noget, så den lukker tidligere for benzinen.

Kommentar
Fra : xqwerz

Dato : 02-03-06 08:28

nu har jeg et andet problem min bundpakning er utæt så skal lige ha lavet det så vender jeg tilbage til det her men indtil videre kan jeg sige jeg har ikk noget net derhjemme men skriv gode kommentare

Annuller spørgsmålet
Fra : xqwerz

Dato : 16-03-06 09:13

Jeg har desværre ikke kunne bruge det for den var fejl fra fabrikken har fået en ny hjem og den virker,sorry