/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vw Polo spilder benzin...
Fra : Always8382
Vist : 1055 gange
20 point
Dato : 24-02-06 14:53

Hej derude...
Jeg har en Polo 1,3i fra 1991 der spilder benzin lige foran højre baghjul. Er det benzinfilter, eller hva kan det være..??

Tak... Klaus

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 24-02-06 14:59

Spilder den kun benzin, når tanken er fuld

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 24-02-06 15:08

Det gjorde den i starten. Men nu er der halv tank. Og den gør det stadig...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-02-06 15:25

Jeg vil tro, at det mest sandsynligt kan ske at være røret/slangen fra tanken der er utæt, eller måske en utæthed i selve tanken.

Så du må ind under og kigge hvor det kommer ud.

mvh dova

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 24-02-06 18:21

Jeg tror også at du bliver nød til at investere i en ny tank.
Har nu hørt om et par tilfælde med utætte tanke på Poloer.

Men så er det heldigvis ikke en kæmpe operation. En lettere kyndig ordner det på et par timer eller 3.

Mvh.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-02-06 19:56

Det kan være dit benzinfilter, Mener det sidder på høyre side ved siden af tanken. Du må under bilen og se hvor det kommer benzin. Kommer det fra toppen af tanken , så løsner du tanken og slipper den ca.10 cm ned, så kan du se på slangene. Det kan være at slangen som er til hvis du fylder for meget i benzinrøret, så skal det rende tilbage i tanken, at den slange er løsnet fra tank toppen.
alimak

Kommentar
Fra : ben

Dato : 24-02-06 23:02

Jeg tror som moggi, at det er din tank, der er tæret. Min polo havde det samme problem, jeg fik monteret en uoriginal for ca 1000kr, og har ikke haft problemet siden.

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 25-02-06 12:54

NYT i sagen. Nu er der lidt under halv tank. - Og den har stået hele natten uden at dryppe... Lugter det ikke af en ny tank? - Jeg får den på lift torsdag....

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 03-03-06 19:11

Det er 100% benzintanken. Men køb hellere en original. den koster godt nok 2500 kr, men det er rent lotteri at købe en uoriginal. har prøvet det! hvis du er så heldig at den kan monteres, så sidder tankstudsen sandsynligvis af helvede til!!