/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
mp3 til cd på mediaplayer
Fra : michaelmoeslund
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 23-02-06 20:28

har gemt alt vores musik som mp3 filer i mediaplayer 10, vil så gerne brænde en opvarmnings cd, der gerne skulle kunne spilles på en gammel cd afspiller-er det ikke "wav" filer sådan een gerne vil ha?

Nå men så kan jeg jo selvfølgelig ik' huske hvor jeg kan ændre på filtypen, inden jeg brænder den..

Er der nogen der ka' det??

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 110 point
Dato : 23-02-06 20:53

Dit problem er vel ikke så stort?

Mediaplayer brænder automatisk din cd i wave-formatet, når du brænder en cd - eller ville den ikke kunne spille i en ordinær cd-afspiller. Så ingen grund til at omformatere dine mp3-filer, det gør WMP helt af sig selv under brændingen....

Ellers misforstår jeg da i hvert fald dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-06 08:57

katsistuta - nej det gør den ikke - jeg bruger at brænde mp3 ud netop fordi jeg har en mp3 afspiller i mit anlæg

men hvad der er normalt husker jeg da heller ikke lige hmmmmm ????

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 24-02-06 10:20

Åben din wmp klik på brænd.
I højre side af din wmp står der cd drev klik der og forland lyd cd.
Så skulle den være der
God weekend...

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 24-02-06 10:42

Hvis du har mulighed for at skaffe nero´s nyeste version, er det utroligt nemt og bruge, den konvertere til de forskellige filer som du ønsker. Hvis du har en mp3 fil, laver du bare en alm cd...og den finder selv ud af resten. Er det nu en wma fil du vil have lavet til en mp3 fil gør du det bare omvendt...
Det er utroligt nemt, og har lige lært min gl. far det, da han ofte har svært ved at forstå hvis tingene er for indviklede...
Held og lykke

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 24-02-06 11:21

Ja selvfølgelig Hightower... bruger også Nero...
Spørgsmålet var på hvordan han kunne brænde dem i windows media player 10

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-02-06 22:15

hmhm kigger lige på det, når jeg ikke har en 1m2 stabilgrus i øjene...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-02-06 23:16

filerne overføres da bare til mediaplayer og så kommer der automatisk brænd knap

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 25-02-06 17:55

Vi har ALT vores musik liggende på mediaplayer, konverteret til mp3

vil så gerne brænde ud i wawe format, hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-06 18:28

du kan konvertere mp3 til wav / wave med et converterprogram - kig her :
http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=lydkonvertering&order=Waretype

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-06 18:32

et lille ps- du kan vælge at kopiere filerne og derpå konvertere dem

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 25-02-06 20:31

Føj de sange til brændingslisten du vil brænde i wmp 10 og følg min første anvisning så skulle du være godt på vej... tryk så brænd....

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 25-02-06 21:00

>coincident

Har prøvet det du nævner, det virker ik rigtig på en "gammel" cd afspiller...

Er blevet lidt stædig, da jeg har brændt en cd til afspilleren i bilen, men ka selvfølgelig ikke huske hvordan jeg gjorde....

>miritdk, det er os' derfor jeg vælger ikke at downloade det sikkert udemærkede program du linker til...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-02-06 21:14

vmp er til mediaplayeren - det skal være wave

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 25-02-06 21:18

Tilgiv mig miritdk---jeg er jo kun en mand!!

Kunne du uddybe?

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 26-02-06 10:16

Jeg synes stadig, det lyder sjovt at du har problemer med WMP

Som coincident siger, skal du blot klikke bpå brænd/burn, derefter ude i højre side finde den drop-down menu, hvor du kan vælge data cd eller audio cd. Her vælger du selvfølgelig audio cd, hvorefter du vælger dine musikfiler fra dit bibliotek og trykker "start brænding/burn"..... Herefter skulle du meget gerne få en brændt cd til afspilning i alm. afspillere ud...

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 26-02-06 10:34

Kazistuta

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 26-02-06 19:21

Tak for svaret Kazistuta.jeg ved ikke rigtig hva jeg havde gang i, den første cd jeg lavede, duede bare ikke!!

men da jeg ligesom kunne fornemme at mine postulater var helt til hest, måtte jeg jo lige prøve igen, og så kørte det

-TAk for tålmodighed

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 26-02-06 20:01

Hmmmm... flot.... Michael....