/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Fjerne dubletter
Fra : winetaster
Vist : 3999 gange
100 point
Dato : 23-02-06 20:07

Jeg har en del dubletter i en navneliste i en Excel-fil, og filen skulle gerne ende i Access.
Er det bedst/smartest at fjerne dubletterne i Excel eller i Access, og hvordan gør jeg ?

Mvh W

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-02-06 21:01

ER DET IKKE BARE AT MARKERE ALLE OG SORTERE I ALFABETISK ORDEN, VED HJÆLP AF PIL OP ELLER NED, OG SÅ LIGE LØBE DEM IGENNEM OG MANUEL FJERNE DE DOBBELTE.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-06 21:07

du kan bruge dupfinder.exe - den ligger ofte på sp2 - eller på din xp - den fjerne dubletter - men skal bruges med omhu
Bruger den selv med godt resultat

prøv at smide din skive i og søg på den

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-02-06 21:12

Du bør slette dubletterne i excel inden du fører over.
Jeg har lige lavet denne i to kolonner

bogstav   tal (tekst i A1 og B1 - læses af excel som kolonneoverskrift, og sorteres efter)
abc   1
wer   2
abc   1

Markeret hele området > data > sorter efter bogstav > nu vil dubletterne stå lige over hinanden.

bogstav   tal
abc   1
wer   2

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-06 22:21

vinger af her - det var da noget jeg ikke havde forstand på - sorryyyyyy

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 26-02-06 15:55

Du kan også lade access fjerne dubletterne, skriv dubletter i access så får du en guide der viser hvordan.

Kommentar
Fra : winetaster

Dato : 02-03-06 18:15

Tak for alle svar, Access-svaret lyder fint, da det handler om 15.000 rækker.