/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Er der nogen som vil hjælpe?
Fra : SifogLouise
Vist : 983 gange
20 point
Dato : 23-02-06 12:54

Hej

Vi er to piger der går i 9. klasse på Skt. Knuds Skole. Vi har projektopgave og vi arbejder med psykiske lidelser hos børn og unge. Men vi mangler en masse oplysninger. F.eks. er det meget svært for os at finde date nok til at bygge en opgave på. Vi mangler blandt andet oplysninger om hvor mange der har fået konstateret en psykisk lidelse, inden for de seneste fem år.

Vi vil også meget gerne have hjælp hvis du muligvis er en forældrer til et barn med en psykisk lidelse, til at fortælle hvordan jeres hverdag er og hvordan du støtter dit barn og hjælper det gennem sine problemer, for at få det bedere.

Er du selv en voksen med en tidligere psykisk sygdom, som er blevet behandlet, vil vi også være meget glade for at høre fra dig.

Har I kontakt til en psykolog som vil hjælpe os, vil vi meget gerne høre nermere fra jer.

I er meget velkomne til at skrive en historie som I har oplevet der har noget at gøre med psykiske lidelser hos børn og unge.

På forhånd tak.

Louise Fabricius og Sif Petersen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-02-06 13:26

Prøv at kikke på www.depnet.dk

Her kan I få mange oplysninger og kan også stille spørgsmål til en psykiater mv.

Jeg har selv haft depressioner helt fra barn af, men det blev ikke opdaget dengang - jeg var "bare" altid på tværs. Jeg er 47 år. Først for ca. 7 år siden kom jeg i behandling, fordi jeg bad min læge om at komme til en psykiater. Så jeg er ikke sikker på, om jeg kan bruges som "emne".

Ellers hjælper jeg gerne.

Hanne

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 20 point
Dato : 23-02-06 13:46

værd at kikke på, syntes jeg
http://www.tvangstanken.dk/
og en jeg netop fandt
http://www.annes-angstside.dk/

mvh. Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : SifogLouise

Dato : 23-02-06 16:08

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 23-02-06 16:17

Måske er der også noget at hente her http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/depression.htm

Kommentar
Fra : kETCHIKAN

Dato : 23-02-06 16:30

Hej med jer

Måske i kan bruge denne artikel.

http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=1254

Held og lykke med opgaven

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-02-06 17:30

Mange tak !
Der er jo også et par links på http://www.tvangstanken.dk/
som kan bringe jer videre.
men I havde da ikke behøvedes at lukke dette spørgsmål så hurtigt,
I får sikkert mange gode links til emnet.
Og flot af Camillasmoster at tilbyde sig

Held og lykke med jeres opgave.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 18-03-06 01:33

Hej SifogLouise

I skriver: I er meget velkomne til at skrive en historie som I har oplevet der har noget at gøre
med psykiske lidelser hos børn og unge.

Er i eller du interesseret i at høre om, hvordan det er gået med en dreng der var 10 år,
da han mistede sin far på grund af kræft, eller en kvinde der i næste 90 år
led under at hun måtte bortadoptere sit 14 dage gamle barn, da hun var 16 år.

Med venlig hilsen
DkwM327