/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Den skaller..?
Fra : andersdt
Vist : 6237 gange
200 point
Dato : 22-02-06 23:37

Hej alle
Jeg har et spørgsmål omkring min pik.
Den klør og det er som om det yderste lag skind er ved at falde af. Altså den skaller. Det er dog mest om morgenen. For når jeg når hen under aften er det ligesom den er svedig og lugter ikke specielt godt.
Jeg har sex med min kæreste uden kondom. Der er ingen af os der har haft sidespring, så derfor kan jeg ikke forestille mig det kunne være en sexuelt overført sygdom.
Men er der nogen der kan hjælpe mig her? Hvad er der galt?

/Andersdt

Kommentar
Fra : postkort

Dato : 22-02-06 23:40

Du slider for meget på den

Er det tør hud, så køb noget kopattesalve, bedre findes ikke.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-02-06 23:46

Tjaaa--jeg er altså ikke læge, men det lyder ikke specielt behageligt, så jeg ville nok lige lade min læge tage et kik på "dyret"

Accepteret svar
Fra : rene2897

Modtaget 210 point
Dato : 22-02-06 23:47

Det kunne også lyde som en form for svamp, søg læge eller gå på apoteket og få noget salve.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-06 23:57

Din kæreste har nok svamp, det er ret alm. for kvinder. Det skyldes et unaturlig miljø, måske fordi hun vasker sig for meget dernede, hun kan få stikpiller osv.
Du skal bare skylle kalorius med tempereret vand, evnt med mild sæbe, tørre godt, og ikke gå i for stramme underbukser.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-02-06 00:13

Det kunne umiddelbart lyde som et svampeangreb.

men årsagen kan også være, at du evt. går i nogen underbukser af uhensigtsmæssigt materiale, der skaber et unaturligt fugtigt/varmt miljø (f.eks. nylonboxershorts eller andre underbukser af kunststoffer, lycra o.l..

Så vil du netop føle dig svedig og det kan lugte grimt, og ved at huden holdes fugtig, og når huden så tørrer om natten, vil du opleve, at det yderste lag bliver tørt/skallende.

Så altså, forsøg med underbukser hvor huden kan ånde, altså bomuld.

mvh dova

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-02-06 06:10

For at tage de værste LIDELSER, kan du smøre den med fugtighedscreme.
Men det er en bakterie, som du/i bør behandles for.
Kan vare flere måneder, uden behandling.
Huden kan "revne" og blive særdeles kløende, hvis du ikke gør noget ved det.
Du kan prøve med noget Zinksalve.
Kan også opstå ved at du går og er fugtig, da der så nemt dannes bakterier.
------
Kan du ikke holde det ud, så skær den af.
Eneste fordel, det øger desværre sexlysten.

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 23-02-06 10:26

Jeg er næsten sikker på, at det er en svampeinfektion. Du kan købe en salve på apoteket i håndkøb, som hedder Brentan. Den tager det i løbet af få dage. Din kæreste har det måske også, da svamp smitter, så hun skal også i behandling, hvis der er symtomer. Brentan fås med nogle indføringshylstre til skeden. Disse fyldes med salven og sprøjtes ind.

Svampe har vi alle på hudens overflade, det er helt naturligt. Det bliver ofte til en infektion, hvis vi har andre svækkelser, som gør immumforsvaret svagt. Derfor er det ikke sikkert, at hun har været modtagelig.

Ikke for at skræmme livet af dig, men en svampeinfektion kan være en af de første symtomer på sykkersyge, så hvis du har andre små symtomer; hyppig vandladning, tørst, ladhed i og andre, så skal du til lægen.

Kommentar
Fra : andersdt

Dato : 23-02-06 14:48

Først og fremmest tak for de hurtige og mange svar.
Jeg gætter, efter de mange indlæg, på at det er svamp.

-----------------------------------
Men ja, ellers skærer jeg den bare af..

/Andersdt

Godkendelse af svar
Fra : andersdt

Dato : 23-02-06 14:50

Tak for svaret rene2897.

Også tak til jer andre..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-02-06 14:52

nååh, hvad med din kæreste? Har HUN nogen symptomer? Jeg tænker på udflod, svie, rødme smerter?

Hvis DU har noget med mikroorganismer, så har HUN det jo sikkert også.

Det eneste andet, jeg kan komme i tanker om er, at det kunne være noget, at enten du eller din kæreste bruger "i de dele".. Hvis hun f.eks. bruger en intimspray eller lignende med parfume eller noget andet, du ikke kan tåle, så kunne DET være årsagen.

-Eller det kunne være en sæbe eller andet, som du selv bruger, som du ikke kan tåle...

Du må snakke med din kæreste om det..