/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Gemme en 123hjemmeside på CD?
Fra : ruder4
Vist : 1007 gange
200 point
Dato : 22-02-06 22:51

Hej.

Jeg har lavet en hjemmeside vha. www.123hjemmeside.dk.

Nu er det sådan, at hjemmesiden ikke længere bliver set af folk (omhandler vores bryllup og det kan man jo ikke blive ved med at se på) og jeg vil derfor ikke betale til den længere. Men jeg vil jo gerne have en kopi af den som et minde. Jeg har kontaktet 123hjemmeside for at høre, om man kunne købe en kopi af sin hjemmeside på en CD.

Først melder de tilbage, at de regner med at det er en ydelse, de forventer vil komme i løbet af et par måneder. Da jeg rykker dem mange måneder senere melder de ud, at det alligevel ikke er noget, de vil tilbyde på nuværende tidspunkt.

Er der nogle af Jer, der kender en måde, hvorpå man kan gemme sådan en hjemmeside?

Hilsen Ruder4.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-02-06 23:05

Har du et link til den?
Jeg tænkte på at prøve mig lidt frem.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 22-02-06 23:18

Hej Bjarne.

Det er rigtig pænt af dig, at ville prøve

Nu er det ikke fordi jeg vil være helt vildt snobbet, men jeg har ikke lige lyst til, at alle vores bryllups billeder skal ud og ligge her på siden - den er lavet til familie og venner. Det håber jeg er OK, for jeg kan godt lide at være lidt anonym.

Men måske du kunne prøve med en af de her sider???

http://www.123hjemmeside.dk/pages/howExamples.aspx

Venlig hilsen Ruder4.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-02-06 23:20

Helt forstået. Jeg prøver.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 22-02-06 23:39

Tak - jeg venter spændt.

Men nu er det sove tid for mig. Skal op om 6 timer.

Sov godt.

Hilsen Ruder4.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-02-06 23:41

Jeg kan ikke prøve med den side da den indgår i en hel masse, men du kan prøve at hent eog bruge denne:
http://www.brothersoft.com/internet/browsing_tools/pagesaver_8969.html
Når den er installeret åbner man den side man vil downloade i InternetExplorer og højreklikker på siden og vælger Pagesaver Du kan så markere de sider du vil hente og markere hvor de skal gemmes. Husk ar markere pictures også.
Jeg ved ikke om det virker, men du kan da prøve.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-02-06 06:19

Det nemmeste er at hente hele sidens indholdet ned i en mappe.
Du kan teste mappens indhold, ved at åbne index.html, i din Webbrowser.
Så skulle den gerne vises som en ganske normal Webside.
Derefter kan du brænde den over på en Cd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-06 09:00

Hvis man bare henter siden 'råt' øjner jeg problemer, da der bruges *.aspx til visse ting:

../userPages/pages/ShowPage.aspx
http://www.123hjemmeside.dk/picture.aspx?id=XXXXXXX

Hvilket betyder siden skal afvikles fra en internetserver (Typisk Microsoft IIS, da det er asp som er serversidekode udviklet af Microsoft).

Derudover benyttes der, som jeg læser koden, nogle default filer:

../css/global.css
../css/player.css

..som så skal hentes og placeres et css bibliotek sideordnet med det bibliotek der indeholder index.html filen.

Dernæst er det et spørgsmål om der er blevet benyttet www.123hjemmeside.dk egen sidegenerator eller om du har kodet siden selv?

Har du benyttet www.123hjemmeside.dk systemet kan du løbe ind i problemer omkring ophavsret til en del af koden. Har man ikke selv kodet siden er det nemlig ikke sikkert at denne må benyttes af andre end det firma der har fremstillet den ( www.123hjemmeside.dk ).

SUMMA-SUMARUM: Når man vil lave en hjemmeside man føler det nødigt at begave resten af verden med, er det en god idé at kode den selv. Så er man altid indehaver af koden og har den i 99.99% af tilfældende den liggende lokalt, opdateret og gennemtestet. Man kan da flytte den hvorhen man lyster (..også til CD-ROM/DVD).

Kan man ikke finde ud af det der med at kode hjemmesider? Så er det min overbevisning at man bør lade være at belaste internettet med skidtet, før man har lært hvorledes. Præcis som det jo ikke er lovligt at føre bil, medmindre man har et kørekort eller befinder sig på en lukket privat bane.

Internettet er jo en offentlig motorvej, hvortil der burde kræves førebevis

Det er muligt jeg ikke har været til megen hjælp, men nu fik jeg da luftet min uforbeholdne mening

*IMHO*</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 23-02-06 09:13

Du skræmmer stadig.
Men vil give dig ret i at man burde lave det selv, og have siden liggende på sin HD.
Da det er nemmere at rette og tilføje på siden.

Og så kan jeg stadig ikke komme ind på
www.123hjemmeside.dk
fatter det ikke.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-02-06 09:42

hejsa

denneher skulle kunne klare det du søger
http://www.typhoonsoftware.com/index.htm

eller denneher
http://www.httrack.com/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-02-06 09:44

Man kan helt sikkert ikke hente 123's sideri funktionsduelig stand, men spørgsmålet er hvordan den private hjemmeside er opbygget.
BILLEDERNE kAN BLIVE DET SORE PROBLEM HVIS DE STYRES AF ASPX og det er jo ikke så smart.

Jeg foreslog PageSaver ofrdi den bare gemmer det browseren læser, men når billeder og andre elementer ikke indlæses, men bare læses vil man ikke umiddelbart kunne rekonstruere hvis det er aspx, men det kan man ikke se da det opgivne link ikke er til hjemesiden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-06 10:39

BjarneD -> Jeg 'legede' lidt med Camillasmoster's og mangorossa's hjemmesider, da de er lavet hos samme udbyder:

1.) http://www.123hjemmeside.dk/Hannes-Menageri
2.) http://www.123hjemmeside.dk/mangorossa

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-06 10:40

..og de 2 kaffesøstre kan HELLER ikke programmere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 23-02-06 13:59

Hvorfor ikke lægge dine billeder ind i en Power Point præsentation?

Og så lige et sidespørgsmål:
Har du tænkt på at både HD og CD er nogle lunefulde fætre med begrænset levetid?
Fotominder skal også ligge som faste billeder. (ikke selvprintede - de fleste kvaliteter til private falmer eller gulner alt for hurtigt)

mvh

kathy

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-02-06 14:41

Hvorfor kan man ikke bare bruge "gør tilgængelig offline" funktionen? Det må da være muligt at slå opdatering af siden fra et eller andet sted..

Hos TDC har jeg et gratis-tilbud på en hjemmeside med 10MB plads.. Den er ikke ret meget sværere at bruge end 123-hjemmesiden. Og man har MEGET bedre mulighed for at lægge billeder ind i pæne størrelser, end på 123-hjemmesiden,

Jeg har prøvet 123-hjemmesiden 3X 1 (gratis) måned. Men jeg synes ikke at tilbuddet dækkede mine behov, så nu har jeg forsøgt mig med TDC's i stedet for. --Og billedmulighederne er i hvert fald bedre... --Jeg er OSSE sådan en kaffesøster, der ikke kan programmere... Men jeg kan liige klare TDC's

Men du gider vel næppe lave en helt ny hjemmeside, ruder4..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-06 15:24

ruder4 -> For at du ..og andre?; ik' ska' gå hen og 'misforstå' min lidt aparte humor?

Så er mit indlæg bare for at prøve at anskueliggøre de mere 'tekniske' aspekter ved at have, administrere ...og vedligeholde en hjemmeside

Netop de der ikke liiiige er 'eksperter' (..som jeg !!! ) kan have svært ved at forstå at et 'simpelt' spørgsmål, som at gemme sin 'egen' hjemmeside... sku' vær' så svært?

...men det er det altså ...hvis man går i detaljen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-06 15:26

Ps. I den forbindelse vil jeg bede dig ..og igen andre? ..om at tænke på:

Tænk; hvis alle 'sider' blot ku' kopieres, gemmes og flyttes/uploades ...når man IKKE selv havde kodet dem?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-06 15:34

Citat
.."gør tilgængelig offline" funktionen?
..= GLIMRENDE IDÉ Birgitta !

...men hvordan er det nu liiige man gør?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-02-06 16:16

Jeg har lige hentet en pæn del af mangorossas hjemmeside og det gjorde jeg ved hjælp af det freware program DK lagde dette link til: http://www.httrack.com/
Det virker tilsyneladende.
Prøv Molo! Siden fylder bare helt enormt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-02-06 17:34

mol, jeg bruger: "føj til foretrukne" og hakker i "gør tilgængelig offline"

---men det er nok for simpel en løsning...

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 24-02-06 11:24

Puhh det er svært.

Det lyder til, at jeg bare må indstille mig på at enten fortsat at betale, eller glemme alt om den side. Der er vist ikke lige nogen nem løsning, til at gemme en hjemmeside. Jeg gider nemlig ikke lave en ny - dovne mig.

Til molokyle kan jeg sige, at jeg i tidernes morgen lavede en hjemmeside vha frontpage, men 123hjemmeside er et godt alternativ til de folk (incl mig selv) , der ikke er for seje til at lave hjemmesider. Det er nemt og det tager ikke ret lang tid at opdatere med billeder. Når folk nemt kan opdatere hjemmesiden, så slipper man jo for de hjemmesider, hvor folk tror de har kørekort til "internet-morvejene", så man ikke bare kommer ind på en hjemmeside, er kun består af en forside hvor der står " Denne side er under opbygning"

Hilsen Ruder4

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 24-02-06 12:06

Du akan sagtens hente den med HTtrack website copier, men du kan ikke bruge den til andet end at kigge på fra din computer via harddisk eller cd-rom.

Du kunne jo overveje, at bruge denne til at lave en ny side, den er nem og overskuelig.

http://www.nvu.com/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-06 12:41

Birgitta -> Ja, for hvis man gør det på index siden, får man kun denne og ikke de underliggende sider med

...men klikker man [Tilpas...] når man har sat flueben i: Gør tilgængelig offline, får man også muligheden for at gemme de sider der linkes til, men præcis hvor på harddisken de de så bliver gemt således man kan kopiere og brænde siderne har jeg sgu ikke lige styr på.

ruder4 -> Frontpage burde forbydes ved lov

Hellere en side under opbygning der validerer korrekt end 200 ulæselige sider om tøj til dyr

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 24-02-06 21:43

Tak for svaret BjarneD.

Det var jo også bare gerne det jeg ville - altså gemme hjemmesiden på en CD.

Jeg har prøvet at kigge på hjemmesiden (HTTRACK), men jeg kan ikke rigtigt finde rundt i, hvilke et program, jeg skal downloade. Tror ikke det er noget, jeg kan hitte ud af.

Hilsen Ruder4.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-06 21:52

Du skal downloade denne: http://download.httrack.com/cserv.php3?File=httrack.exe
Når du har programmet på plads kan du vende tilbage her hvis det driller og så vil jeg prøve at hjælpe, men umiddelbart syntes jeg det er let og jeg er endda bare sådan en der laver hjemmesider i FRontPage (efter at have arbejdet med andre programmer i flere år)

Der er mulighed for at sætte programmet til dansk og der er en glimrende hjælpefil på engelsk.