/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilke bærbare bør man overvej
Fra : Grimstrup
Vist : 634 gange
50 point
Dato : 22-02-06 19:15

Jeg står ikke lige og skal ud og købe en bærbar, men jeg kigger da ofte lidt på det! Jeg kommer især til at kigge på Dell, mest fordi de jo er i alle aviser, men får man noget for pengene hvis man køber sådan en sag til 6000kr. ex moms? Jeg kunne lidt godt tænke mig den kunne køre lidt spil, men er også lidt tilhænger af stationære til det, men hvor får man mest for pengene, kraft, stabilitet osv?

-Lasse

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-06 19:27

Bærbar til hvad ???

Surf?
Spil?
Programmering?
Filserver?
Multimedie/telefon?
Grafisk kunst?
CAD/CAM?
Tv?
Overvågning/sikring?
Kontor arb.?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-06 19:29

..lidt spil, men...?

Er nu altså lidt 'tyndt' at gå efter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-06 19:29

Zepto er dansk og et virkeligt kvalitets mærke

www.zepto.dk
www.pc-direct.dk

Jeg har selv en af de store og er meget tilfreds

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-06 19:31

http://edbpriser.dk

Menuen: Computere->Bærbare ..og så vælge?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 22-02-06 19:41

hehe jeg kan godt se at lidt spil er tyndt;) Det er til studie brug.. men det var heller ikke så meget for at få en specifik bærbar foreslået, men mere for at høre hvor man får noget for sine penge.. f.eks. om man får noget ordentligt ved Dell..?

Tager lige en kigger på Zepto!

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 22-02-06 20:17

Jeg ville ikke være betænkelig ved køb af en Dell computer.
Dell er ret konkurrence dygtige på prisen.

Jeg ville heller ikke være betænkelig ved og købe en i Bilka, bare man kender til mærket. Men hvis du ku skal bruge den til studie, kan du godt finde en der er billigere ind kr. 6000,-

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-06 08:21

Jeg tror jeg ville vælge:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=157180

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Grimstrup

Dato : 23-02-06 16:23

Okay den ser også fin ud:) Har dog lige spørgsmål.. Er det et rigtigt grafik kort der er i? Vil den kunne køre spil f.eks. World of Warcraft ol. eller er det utænkeligt?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-02-06 18:05

Lige en lille kommentar til Zepto.

Der er opstået et lille problem med touchpaden i min bærbare der gør at den periodisk ikke virker. Jeg ringede ind til Zepto i mandags og jeg skulle lige reesette bios da der åbentbart havde indsneget sig en fejl deri. Der havde nemlig været problem med andre også. Det hjalp intet så jeg ringede tilbage idag.
Intet problem. Han sender lige en fraftseddel for at jeg ikke selv skal betale fordet. og den bliver ombyttet til en splinterny da der ikke skal være noget tvivl om kvaliteten. Harddisken bliver sat over i den ny så der ikke mistes nogen data. Det kan man da kalde service.

Jeg smider lige et link, så du kan se hvilket vidunder jeg har investeret i. Pris 11.700,- ca. inkl. fragt og det er en virkelig fartdjævel.

http://www.pc-direct.dk/Specifications/dk/Specifications/6515.pdf

Der fåes selvfølgelig også en billigere model en min, men nu var det lige den min søn forelskede sig i.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-02-06 18:07

http://www.gp-direct.dk/pconf.php?productid=17445

Der er jo også denne, men så vejer den efterhåndet som en stationær. Prisen er vel ok, men det er nok ikke lige den du er på jagt efter, men jeg kunne ikke lade være.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-06 19:47

Grimsrup -> Her er hvad chipproducenten selv skriver :

http://www.via.com.tw/en/resources/pressroom/2005_archive/pr050817vn800.jsp

..og her en anmeldelse :

http://www.cdrinfo.com/Sections/News/Details.aspx?NewsId=14782

Chipsettet er fra August 2005 og dermed rimeligt nyt ...såeh mon ikke?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 23-02-06 19:50

Ps. Det er nok mere et spørgsmål om skærmen 'flammer' på den bærbare?

...men så ka' du jo 'bare' bruge en extern CRT skærm, når du skal spille den af

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 26-02-06 21:02

Tak for svarene!