/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Benzin i udstødning
Fra : paustian
Vist : 672 gange
80 point
Dato : 22-02-06 15:58

Min søn har en suzuki fz 50 som ikke vil starte, der er benzin i udstødningen, kan det være derfor og i givet fald hvad gør man ved det ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-06 16:07

Nej det er ikke derfor den ikke starter.
Benzin i udstødningen kan være et tegn på at karburatoren svømmer over, eller har svømmet over.
Først skal du have liv i den, ved at (Helst)lukke for benzinen.
Tændrøret af og hold gashåndtaget i bund (Fuld gas), og så træde på kickstarteren rigtig mange gange (Ca 50)
Så i med tændrør (Som gerne lige må varmes med en lighter) og start.
Prøv så at vent med at lukke op for benzinen til den går ud på grund af benzinmangel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tartra00

Dato : 02-03-06 15:14

tag lige udstødningen af, så den kan komme af med benzinen der også... læg det ikke i nærheden... det er jo let antændeligt det benzin

Kommentar
Fra : tartra00

Dato : 02-03-06 15:14

tag lige udstødningen af, så den kan komme af med benzinen der også... læg det ikke i nærheden... det er jo let antændeligt det benzin

Kommentar
Fra : ZlatinU

Dato : 03-03-06 00:16

tag udstødningen af og sæt ild til udsugningen og så er det væk og renset !

Annuller spørgsmålet
Fra : paustian

Dato : 08-03-06 14:52

Jeg har fundet ud af at det ikke er udstødningen der er problemet men karburatoren.