/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
dat fil.
Fra : alimak
Vist : 425 gange
50 point
Dato : 24-11-02 03:40

Jeg har fået en vedheftet fil der heder .dat til efter navn. Jeg har xp og den kan ikke åpne filen. Er det nogen der ved om et program som jeg kan hente på nettet, så jeg Kan se hva jeg har fået?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-11-02 03:54

dat filer tilhøre mange programmer så der er ikke nogen specfike programmer som åbner den direkte
se selv hvormange dat filer du har på din egen maskine

men du kunne prøve at omdøbe den .zip eller .exe eller .txt eller jpg , mpg ,avi

hvis det er fra en du kender kunne du maile tilbage og spørge hvad vedkommende har sendt til dig ellers slet den for så betyder det nok ikke noget husk det er jo den måde virus kommer ind i maskinen.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-11-02 04:01

Han jeg fik den fra er i udlandet, så jeg får ikke fat i ham. Men jeg vil prøve og døbe den om. tak for tips.
Hilsen Rolf

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 60 point
Dato : 24-11-02 04:02

her er lige en hjælp så du kan bedre forstå Extensions , til en anden gang
http://www.filext.com/

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 24-11-02 11:15

En .dat-fil kan åbnes gennem notesblok og wordpad, men det er ikke så typisk at sende .dat-filer til hinanden via mail - så jeg håber da at dit antivirusprogram er i orden
Mvh

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-11-02 11:38

Hej Alimak

Husk at windows selv gennererer et antal *.dat filer, blandt andet index.dat i ...\temporary internetfiles\ . Denne ændres når du surfer og logger alle de steder du har været på nettet.
Husk inden du sletter noget, at *.dat filer er harmløse, de bruges ofte af programmer til at opbevare store data mængder i.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-11-02 11:47

prøv at finde oplysning på nettet om denne fil rdxr020305.dat
--------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 08-01-03 13:35

En dat fil kan også være en fil indeholdende noget data som skal bruges af en anden fil, fx. en installer eller andet. det akn ligeledes være en source til noget andet noget. Dat filer kan også være filer der ligger på en VCD og som kan åbnes gennem MediaPlayer, men jeg vil anbefale Dig at scanne filen for virus før du forsøger at åbne den.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 02-10-03 07:55

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 03-07-04 19:20

Tak for svaret technet. Hadde glæmt at lukke spørsmålet, sorry.
alimak