/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Mappen som åbnes
Fra : smeden123
Vist : 600 gange
100 point
Dato : 22-02-06 09:12

Jeg ved at der er et eller andet sted man kan bestemme, hvilken mappe der skal åbnes.
Forstået på denne måde. Når jeg vil indsætte f.esk en fil i en mail. Vælger jeg vedhæft, derefter åbner den mappen "dokumenter" Jeg vil gerne have den til at f.esk åbne direkte på denne computer eller c:\. Kan bare ikke huske hvor det er man gør det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-06 09:26

normalt husker windows ret godt hvis det er noget du gør ofte - så prøv at vælge i rullemenuen og gør det nogen gange i træk - så dukker som regel mest brugte op

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-02-06 09:27

Funktioner -> Indstillinger -> Filplaceringer - > makér "Dokumenter" og tryk på [Rediger...] knappen.

Nu kan du sætte den sti du vil have Word til at åbne pr. default.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-02-06 09:30

Argh....læs lige teksten berpox..... hmmm.... det var jo ikke lige det der blev spurgt om....!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-02-06 09:33

Det er vist ikke bare noget man lige gør....
Men her er en metode:
http://www.slipstick.com/config/attachfolder.htm

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-02-06 09:38

I registry editor browser du dig frem til
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]

og retter stien i nøglen [Personal]

Dette vil have indflydelse på ALLE programmer der benytter den oprindelige sti pr. default.

/berpox

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 22-02-06 09:43

Det er godt nok ikke den metode jeg husker. Jeg bruger Win XP og office 2003
Er temmelig sikker på at det er en sti som skal ændres. Men hvor?
http://www.slipstick.com/config/attachfolder.htm Det er for andre versioner af Windows.
Kan jo godt ændre placeringen af "dokumenter" men det ændre ikke rigtig noget, den starter stadig inde i mappen. Ahh hader når jeg ikke kan huske sådan noget.

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 22-02-06 09:51

Hhmm når jeg f.esk vælger gem som ja så starter den med skrivebordet. Men gør jeg det samme i outlook så starter den i dokumenter.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-06 11:54

Mit svar fra kl. 9.38 virker altså.

Der er ikke en sti i Outlook (hvis det altså ER outlook du bruger som mailprogram????)

Nu har jeg også fundet ud af hvor det var jeg havde set det engang:
http://support.microsoft.com/?kbid=253136

Det er godtnok til Office97 - men jeg har lige prøvet det af her med XP og Office2003/Outlook2003

Selvom du bruger Word som email-editor - så kan mit svar fra kl. 9.27 heller ikke bruges, da fanebladet "filplaceringer" deaktiveres når man er i "mail-mode"

/berpox

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 22-02-06 12:11

Ok det lader til at virker. Jeg troede bare at man kunne sætte Eks. Personel = Denne computer.
Det kan man sådan ser også godt, men så starter den bare på c: men det er da bedre. Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 22-02-06 12:12

Ok det lader til at virker. Jeg troede bare at man kunne sætte Eks. Personel = Denne computer.
Det kan man sådan ser også godt, men så starter den bare på c: men det er da bedre. Tak for hjælpen!

Godkendelse af svar
Fra : smeden123

Dato : 22-02-06 12:16

Tak for svaret berpox.