/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Access-hjælp
Fra : Dapperne
Vist : 506 gange
50 point
Dato : 22-02-06 09:08

Så sitter jeg endnu engang med et problem.
Jeg har oprettet en liste i excel.
Denne har jeg ført over i access for at have en nem database at skrive ind i.
Problemet er så: I en kolonne har jeg valgt at det skal være tekst i cellerne.
Når den kommer over i access viser den denne her: #Num!
Når jeg kigger bagom, skriver den at det kun er tilladt med tal i denne kolonne. Jeg kan ikke ændre det nogle steder i access'en hvor jeg efterfølgende kan gemme det også.
Nogen der har haft stødt på dette dumme problemos og kan hjælpe med et godt tips??

På forhånd tak
Dapperne

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 22-02-06 09:23

Når du er i Access, åbner du "Visning" (lige under "Filer" i værktøjslinien). Så kan du under "datatype" ændre lige det, du ønsker.

Kommentar
Fra : Dapperne

Dato : 22-02-06 10:09

Hej Balcanard

Det er jeg også dus med at hoppe ind der og ændre, men den vil ikke gemme det. Får melding retur: Microsoft Office Access ikke kan gemme egenskabsændringer til sammenkædede taballer.

Når jeg går ind og vælger visning får jeg beskeden: Tabellen "Projekter" er sammenkædet med en række egenskaber, der ikke kan ændres. Vil du åbne den alligevel?

Der må vel være en mulighed for at ændre og gemme....
Den står rigtig i excel, så den "burde" også i access'en

Endnu engang tak

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 22-02-06 10:24

Så er det fordi, det er der, du har den primære nøgle. Den kan du fjerne og evt. opsætte igen.