/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Smadret gearkasse
Fra : Avant85
Vist : 1054 gange
300 point
Dato : 21-02-06 21:34

Vi har en polo variant sdi fra '99
Nu er gearkassen smadret, og der ligger flere tænder fra diverse tandhjul nede på bunden tiltrukket af magneten.
Bil og motor og gearkasse har kørt 225000 km og alle service-eftersyn er overholdt.
Det er selvfølgelig ærgeligt, men kan det betale sig at reparere sådan en gearkasse
Kan man få en ombytter og kan dette betale sig eller er det bedre med en ny eller er det samme, altså en ny og en ombytter
Er der nogen, som har erfaring med sådan et problem, og noget om hvad det koster
Kan det gå at satse på en brugt
Kan man købe en i Tyskland
Jeg ved godt det er mange spørgsmål, men for os er det et stort problem, for den bruges til arbejds-til og fra-kørsel 170 km hver dag
Gode råd modtages med taknemlighed
Hilsen Avant85

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 21-02-06 21:38

find en brugt ved ophuggeren , det er rimelig nemt at finde en der er iorden
en bil der har kørt så meget kan det ikke betale sig at ofre en ny på . og normalt ryger de heller ikke så let , du har bare været uheldig , så en brugt skal nok holde resten af bilens tid

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-06 21:53

Ophuggerne har en database med brugte ting til biler.
Og fejler det brugte noget får du det byttet.
prøv at søge på www.google.dk på autoophug database

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 300 point
Dato : 21-02-06 22:03

Søg på www.dataophug.dk der skulle du kunne finde en.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-06 22:08

En brugt, nemlig!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-06 22:53

Nu tror jeg så ikke lige umiddelbart det bliver nemt at finde sådan en ved en hugger.

Modellen er ikke så gammel endnu, at jeg tror der er skrottet særlig mange af dem.
Så skal du være heldig at rende på et trafikskadet eksemplar.

Ellers skal du sikkert prøve at søge efter en i Tyskland, hvor bilerne bliver skrottet noget tidligere end her.

Men billig tror jeg desværre ikke du skal regne med det bliver.
Et forsigtigt gæt er 5-6000 for en brugt gearkasse + arbejdsløn for at skifte den.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-02-06 23:30

Det vil nok lønne sig at købe en gearbox i sverige eller tyskland.Det kan muligens betale sig at skifte kopling nu når du først har gearkassen ude.(hvis den ikke lige er skiftet) I sverige heder gearkasse vaxellåda.
alimak

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 22-02-06 06:19

dove >>lyder som om du bor på djævleøen , med de priser du regner med er det ikke kun 1 han skal bruge

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 22-02-06 10:01

Tak for svaret geu.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 22-02-06 15:54

Også en tak til I andre, som svarede deltagende på dette spørgsmål.
Til "bredker" vil jeg lige sige, at prisen her på fastlandet også ligger på de der 5 - 5½ - 6 tusinde gode "jyske dollars" + noget der hedder moms eller sådan ca.
Men hvis du har forbindelse til en/nogen, som kan sælge en gearkasse noget billigere, så vil jeg da gerne vide det.
Jeg vil egentlig også gerne vide, hvordan jeg lukker og låser dette spørgsmål/svar. Der står under brugerservice eller det nyheder, at spørgsmålet bliver stående åbent en time efter, at der er godkendt svar på. Men jeg synes ikke det er tilfældet ved dette spørgsmål/svar

Venlig hilsen
Avant85