/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
et par spørgsmål
Fra : Simmaster
Vist : 693 gange
200 point
Dato : 21-02-06 21:00

Faldt lige over nogle spørgsmål på nettet, som jeg da egentlig gerne vil have nogle svar på.

Hvorfor trykker man hårdere på fjernbetjeningen, når batteriet er ved at være fladt ?

Hvis der er 0 grader udenfor, og det vil være dobbelt så koldt i morgen, hvor koldt er det så ?

Findes der et andet ord for synonym?

Hvem er General Failure, og hvorfor læser han min harddisk?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 21-02-06 22:00

For det første... Hvad er det for en fjernbetjening du har siden du bruger flade batterier...?
Har aldrig set så´n en... Normalt bruger man AA eller AAA batterier i en fjernbetjening...
Og prøv at trykke på knapperne PÅ fjernbetjeningen i stedet for selve fjernbtjeningen...

Ang. kulden og graderne så kan jeg ikke svare på spørgsmålet før jeg ved om det er plus grader eller frost grader vi snakker om... Der er jo en forskel alså´ ikk´?

Hvis du vender ordet synonym om, så bliver det til mynonys... Mynonys på svensk (nordsvensk som vi ikke kender) betyder "masser knus"... "Knus" er det samme som "nys" altså "apsik", og derfor siger man altid prosit som man kan bruge i stedet for "synonym"...

Den omtalte general kender jeg ikke (trak frinummer til session), men prøv at vende ryggen til ham så han ikke kan se din harddisk når du læser...

Håber det hjalp lidt, ellers spørger du bare, så må jeg forklare nærmere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-06 22:01

>>>Hvorfor trykker man hårdere på fjernbetjeningen, når batteriet er ved at være fladt ?
Det er netop fordi man trykker hårdt at batteriet bliver fladt.
Hvis der er 0 grader udenfor, og det vil være dobbelt så koldt i morgen, hvor koldt er det så ?
Der vil altid være koldere på landet end om vinteren
Findes der et andet ord for synonym?
Ja

Hvem er General Failure, og hvorfor læser han min harddisk?
Generaler har normalt visse rettigheder,men især Failure bør læse.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-02-06 22:03

Mordex, det kan ikke gøres møj bedre!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-06 22:07

Jo! Emesen kan bare det der. Nu kan man lige frem sove roligt efter den forklaring.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-02-06 22:10

Ha ha emme, du er genial..og ret logisk tænkende må man sige

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-06 00:41

Det kommer vel an på hvilken vej man trykker? F.eks. er det vel hårdere at trykke fra DR1 til TV2 end omvendt?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-06 05:02

Jo hårdere du trykker jo mere fladt det er da logisk!

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 22-02-06 09:30

Det er jo ikke til at hamle op med sådan et par logiske hjerner.

Men her er det korrekte svar

Hvorfor trykker man hårdere på fjernbetjeningen, når batteriet er ved at være fladt ?
Man gider ikke hente et nyt batteri, hvis det gamle blot skal have et ekstra tryk.

Hvis der er 0 grader udenfor, og det vil være dobbelt så koldt i morgen, hvor koldt er det så ?
Dette er et simpelt regnestykke.

0 i anden = 1

Findes der et andet ord for synonym?
Selvfølgelig gør der det, alt kan vendes og drejes. Det hedder politik.

Hvem er General Failure, og hvorfor læser han min harddisk?

Nu kender jeg ikke manden, men at han læser din harddisk er da, fordi han ikke har noget bedre at tage sig til. Han kender sikkert ikke Kandu

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 22-02-06 10:23

kunne ikke stå for spørgsmålet og videresendte det - familiens skolesøgende barn har svaret ( 11 år):

Hvorfor trykker man hårdere på fjernbetjeningen, når batteriet er ved at være fladt ?
for at nå ind til det

Hvis der er 0 grader udenfor, og det vil være dobbelt så koldt i morgen, hvor koldt er det så ?
8 grader (to nuller ovenpå hinanden)

Findes der et andet ord for synonym?
ja et andet ord

Hvem er General Failure, og hvorfor læser han min harddisk?
fordi generalen hedder Fai og er nysgerrig (Lure)

tjah - et meget hurtigt svar og ren logik og kreativitet fra en 11 årig

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 22-02-06 11:32

Hvorfor trykker man hårdere på fjernbetjeningen? - Fordi det virker!!!

AMP

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 22-02-06 15:10

Tak for svaret miritdk.

Og tak til jer andre for alle de sjove indlæg...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-02-06 16:54

ja hvad kan man ikke lære af børn ;)