/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Post - usb-key
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 737 gange
20 point
Dato : 21-02-06 20:00

Kan en usb-key komme ind som en speciel postsag, eller skal den betales som stort brev?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-02-06 21:12

Det afhænger udelukkende af hvor stor Key'en er og hvor meget den vejer.

Man skal lige forstå, at en USB-key er en Fysisk ting der kan variere i størrelse. De mindste kan sendes til alm. brevporto, de største kræver et fragtskib.

Så spørgsmålet viser at spørgeren ikke ved hvad han spørger om. Sorry Lasse.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-06 03:25

Eller også ved svareren ikke hvad en usb key er! Dimsen kan sendes som almindelig brev, vær opmærksom på vægten, de 50 gram kan let overskrides og så skal der ekstra porto på

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-06 03:38

Lasse - Da du jo ikke ved hvad en USB-key er, må jeg nok lige bede dig om at uddybe dit spørgsmål.

Fortæl, med andre ord hvad dit problem er, så vil jeg prøve at hjælpe dig. Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-02-06 08:49

Arne.jakobsen -> Jeg ved godt, hvad en usb-key er, men jeg har ike set nogle usb-keys, der har en tykkelse på 0,5 cm eller mindre, derfor jeg spørger, om de mindste usb-keys kan komme under som en speciel postsag
o.v.n -> Ja, men kan den ikke sendes som den mindste brevtype?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 22-02-06 09:56

Mål standardbrev 23 x 17 x 0,5 cm. Vejer det mere end 50 g eller er mere end 0,5 cm tykt, hedder det storbrev eller maxibrev.

Mål storbrev 33 x 23 x 2 cm. Vejer det mere end 1000 g eller er mere end 2 cm tykt, hedder det maxibrev.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 23-02-06 10:01

Balcanard -> Ja, men spørgsmålet er, om der ikke findes specielle postsager

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 23-02-06 10:21

Mener du "værdi", "anbefalet" eller hva' ?????

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 23-02-06 12:08

Prøv her: http://www.postdanmark.dk/portoguide/BrevType.do?triggerEvent=NY&sprog=da du skal selv indtaste dine mål og vægt

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 24-02-06 11:40

Balcanard -> Jeg ved ikke lige, hvad du mener med dit spørgsmål
o.v.n. -> Jeg prøver den lige

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 24-02-06 12:11

Og jeg ved ikke, hvad du mener med "specielle" ???

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 26-02-06 16:54

Balcanard -> Jeg ved ikke, om det findes mere, men jeg har fået at vide, at der engang var regler om, at nogle ting var så store/små, at de ikke kom ind under breve

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 26-02-06 18:23

Den regel tror jeg ikke P&T kan genkende. Hvis vi taler om en alm. USB-key, vil jeg da umiddelbart mene, at du vil kunne emballere og sende den i en alm. A5kuvert til takst, gældende for storbreve.

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 01-03-06 19:39

Tak for svaret o.v.n..