/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Trådløst Netværk
Fra : epidedymittis
Vist : 727 gange
20 point
Dato : 21-02-06 15:15

Jeg har, hvor jeg bor, IKKE trådløst netværk.

I går prøvede jeg at søge efter trådløse netværk indenfor computerens rækkevidde, og den fandt sandelig to forskellige! Jeg koblede mig på, og pillede mit eget netværksstik ud, og alting virkede fint.

Er det ulovligt at bruge andres forbindelse? De kunne vel bare ha' en slags spærring på, så der ikke var folk udefra der kunne bruge deres forbindelse?

Det er ikke fordi jeg ikke kan bruge mit eget internet, der både er hurtigere og sikkert også mere stabilt, jeg er bare nysgerrig?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-06 15:34

Ja, det er ulovligt, for du stjæler en forbindelse som andre betaler for.

mvh dova

Kommentar
Fra : W3rzax

Dato : 21-02-06 15:49

Nemlig det er ulovlig at koble sig på andres net uden af have fået lov... Det er det samme som at stjæle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-06 15:57

Straffeloven: (brugstyveri)
§ 293. Den, som uberettiget bruger en ting, der tilhører en anden, straffes med bøde, hæfte eller fængsel indtil 1 år. Under skærpende omstændigheder, navnlig når tingen ikke bringes tilbage efter brugen, kan straffen stige til fængsel i 2 år.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-02-06 17:31

Hvis din nabo ikke låser sin dør om dagen, så går du vel ikke bare ind og sætter dig i deres sofa foran fjerneren, uden at være inviteret!

Du er jo heller ikke inviteret ind på naboens internet, VEL?

At deres netværk ikke er sikret, er deres egen dumhed, derfor behøver du vel ikke at udnytte det!

Hvis du er en flink nabo, kontakter du dem, og fortæller at din maskine gerne vil koble sig op på deres netværk, da det ikke er sikret. - Så tilbyder du dem at sikre deres netværk, mod en håndbajer medens de laver kaffen. - Så er du en god nabo!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 21-02-06 18:09

Hey, ro på!!!!!

Jeg har aldrig tænkt mig at UDNYTTE nogens netværk.

Citat
Det er ikke fordi jeg ikke kan bruge mit eget internet, der både er hurtigere og sikkert også mere stabilt, jeg er bare nysgerrig?

Accepteret svar
Fra : computersmeden

Modtaget 20 point
Dato : 21-02-06 18:47

JA, som du nok har forstået er det ikke lovligt, men det kan man gøre mange steder og jeg forstår dig godt , og lige lidt til dem der kommer op på dupperne tag den med ro hvormange tro i der har forstand på at sikker deres trådløsenetværk, jeg har selv siddet på en legeplads i et boligkompleks og der var der mindst 20 Åbne netværk og jeg har mødt personer der sågar har PC med trådløsnetværk i bilen jeg tro ikke de betaler meget for deres forbindelse.

så selv om det ikke er lovligt er det vel ligesom at finde en busbillet på gaden og bruge den igen.

dette selvom jeg godt ved at der nu kan blive en råben og skri...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-02-06 20:34

Det er rigtigt "Puttersmed", der er utrolig mange åbne netværker rundt omkring. Det kan jeg se når jeg er på tur i byen, eller ude i byerne i oplandet.
Min lille netværksfinder (som kun tjener det ene formål, at se hvad der er af netværker i området) viser med alt tydelighed, hvem der har hvad.
Den giver mig fire informationer:

* Benyttet kanal
* Feltstyrke fra sender
* Åben eller beskyttet
* Vist eller skjult SSID

Dens egentlige formål er at finde ud af hvilken kanaler der er i brug i området, så man kan vælge en der er mindst brugt, netop for at undgå forstyrelser.

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 22-02-06 16:55

Tak for svaret computersmeden.