/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mange tv-kanaler uden parabol?
Fra : rolandkorg
Vist : 1143 gange
50 point
Dato : 21-02-06 12:25

Jeg har et problem...

Jeg har igennem mange år haft en analog parabol, nu har de lukket for sendingen til denne og jeg vil IKKE skifte til en digital.
Jeg kan heller ikke få kabeltv, er der andre måder at se direkte tv på ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-02-06 12:28

En gruelig høj mast med et par store UHF antenner kan hente tysk/svensk tv afhængig af hvor du bor.

Alternativt sendes der vist stadig analogt fra Astra med diverse tyske kanaler...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-02-06 12:30

jeg ved godt, at jeg ikke svarer på dit spørgsmål, men jeg bliver da nysgerrig efter, hvorfor du ikke vil skifte til digital?

Vaxen

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 21-02-06 12:31

Har du kigget på sådan noget: http://www.streamtv.dk/?p=pricelist

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 21-02-06 12:47

Det er ved og være slut med analog TV, selv Astra lukker nu. Kan ikke huske datoen, men mener det er slut fra 1. Juni.

Har selv skiftet over til Digital - Canal Digital køre da en gratis oprettelse pakke lige P.T.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 21-02-06 12:52

Du har et par mulighedder,

Første mulighed kræver lidt tolmodighed, man har politisk besluttet at alle TV signaler skal udsendes digitalt / jordbaseret (heder også DVB-T) når man gør det bliver der plads til flere kanaler som kan modtages via nogenlunde den samme antenne som du idag bruger til at se TV2 med... (hvis jeg husker rigtig), en dekoder koster nok under 1000, og kan hvis du bor de rigtige steder også bruges til svensk? eller tysk TV... men google er din ven i den sammenhæng (nøgle DVB-T)

http://www.digi-tv.dk/

Derudover er der et par internetudbyderere der begynder at sælge TV via en bredbåndsforbindelse, og det er sikkeret temelig dyrt... TDC er den eneste udbyder jeg kan huske...

http://privat.tdc.dk/internet/tv/

Michael.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 21-02-06 13:03

Et godt råd hold dig fra TDC der ryger du ind i et monopol så det basker.

Du kan nemelig ikke selv bestemme hvad du vil se, det gør TDC for dig.

Nej - hold dig til din egen Parabol, så er det dig der bestemmer hvad du vil have for pakker "ydelser". Canal Digital tilbyder flere pakker se her http://www.canaldigital.dk/

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 21-02-06 13:08

http://nl.wwitv.com/

her er lidt at se på så kan du selv fører det til tv

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 21-02-06 13:19

Er den opførsel canaldigital og viasat har ikke også monopol agtig (bl.a. omkring opsigelser)?

Hvis man vil have DR2 via parabol er det gratis? Ja men det koster et urealistisk stort kortgebyr.

Michael

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 21-02-06 13:24

Til Vaxen -> Jeg vil ikke skifte om til digital parabol da der jo kun er Viasat og CanalDigital på markedet, jeg synes det er meget forkert af Viasat at lukke helt for signalerne til analog parabol, jeg gav mange penge for den maskine som nu er værdiløs nu.

Signalerne er lukket, men abonnementet er der stadig, og de vil faktisk ha' penge for ingenting.

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 21-02-06 13:26

Jeg mener da forresten at jeg har en gruelig høj mast liggende

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 21-02-06 13:29

rolandkorg - du kommer ikke uden om digatal Tv - hvis du vil se Tv i fremtiden.
Aller tv kanaler overgår til digital signal, det er beslutter politisk.

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 21-02-06 13:35

Jeg går heller ikke uden om Digital tv, jeg går uden om Viasat og CanalDigital. Derfor søger jeg andre alternativer til at se mere end bare DR1 og tv2

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 21-02-06 13:44

Nu er det ikke en dansk beslutning, men en EU beslutning

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 21-02-06 13:48

Det er jeg godt klar over, jeg venter også spændt på det, men der er jo andre muligheder end parabol

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 21-02-06 15:09

hej rolandkorg
hvis du vil se Dr1 Dr2 og Tv2
så køb en DVB-T modtager de fås til omkring en tusse.
Jeg har selv lige købt en til 2300.- med 80Gb Harddisk.
og her i sønderjylland kan jeg se Dr1 Dr2 Tv2 Syd og Tv2 Fyn

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 21-02-06 19:31

til arnely
det er ikke tdc der bestemmer men de finde de bedste alternativer efter deres mening
det er lov bestet at der skal stemmes om pakkerne(så kan du jo bare stemme igennem
din antenne forening hvad du vil have om det er tdc el. stofa el. anden operatørstemmes skal der
ved dog ikke om der skal være en hvis antal medlemmer)
men der er selfølgig et bestemt udvalg at stemme om
alt efter de forskellige pakker man kan købe
nogle er næsten gratis andre er dyre
samtidig med der skal også være plads på sendernettet
og det kan jo nu ikke gøres alle tilfreds

fordi tdc er stor behøves de ikke altid at gøres til den
store stygge ulv
der må jo være en grund til at de er den store
da der er jo rigtig mang andre mugligheder iag

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 22-02-06 10:06

1133 hved er det der ejer stort set alle de kabler der ligger i jorden i dag - TDC. Det er her monopolet kommer ind.
Ganske, er der andre der udbyder internet og tv, men det er igennem TDC's kabler.

P.S. Jeg harmin egen parabol.

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 22-02-06 11:46

Streamtv som BjarneD foreslår er noget lignende det jeg søger, men er der andre udbydere af dem, det er som sagt mest de tyske kanaler jeg søger... Kabel1 osv.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 23-02-06 15:58

Hvor i landet bor du?

DVB-T kan den sydlige del af danmark også bruges til at se tyske kannaler.

Michael

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 23-02-06 18:32

I midtjylland, jeg tror ikke jeg kan fange noget som helst andet end DR1 og tv2

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 24-02-06 09:22

Ikke så meget mere.

Citat
fri adgang til digital modtagelse af DR1, DR2, TV 2 og TV 2s regionale tv-stationer.

Jeg er ved at bygge i Nim ved Horsens, og håber at det kan dække mit behov for TV. jeg ved godt at mine børn mener noget helt helt andet.

M.

Godkendelse af svar
Fra : rolandkorg

Dato : 01-03-06 08:17

Tak for svaret BjarneD. Streamtv er noget af det jeg leder efter