/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
MMS problem med telia
Fra : hojriiskim
Vist : 760 gange
50 point
Dato : 20-02-06 22:30

Hej..

Har en telefon med telia express abb.. Har modtaget nogle rapporter om nogle mms jeg skulle have sendt, men som jeg ikke kender til. Da jeg ringer til telia vil de ikke rigtigt høre tale om jeg ikke har sendt dem. jeg skulle vente på min regning og se om jeg så villle klage over den. "det kan jo være det bare er nogle enkelte kroner" mener hende jeg taler med. Regingen er nu kommet. der er sendt 35 mms a 3 kr, hvoraf jeg kun kender 3 af de numre der er sendt til(3 mmser i alt), dette er altså 99kr som jeg ikke har brugt. Der er bla sendt 23 mms på en dag fra 12-19. En dag hvor jeg er i skole, på arbejde og hjemme og hele tiden har tlf hos mig. Sjovt nok er der ca 10 af dem der er sendt med 8 min mellemrum lige i træk.

Første gang jeg ringer ind for jeg at vide at de kan se jeg har ringet til at af numrene( et specielt et som jeg får at vide er tyrkisk) i 96. jeg har dog kun haft tlf siden 04. anden gang jeg ringer siger de at de kun kan se tilbage til 04 hvor jeg fik tlf, og at det specielle nummer ikke er tyrkisk nummer men et dansk special nummer eller sådan noget.

Telia siger nu de ikke kan forstå det. Man kan ikke "hacke" sig ind på andres tlf siger telia..
Ved endnu ikke om jeg kan få de 99 kr godskrevet.

Nogen der har haft samme problemer?
Kan man på nogen måde "hacke" sig ind på en andens tlf og sende?

Accepteret svar
Fra : Aalborg67

Modtaget 50 point
Dato : 21-02-06 05:34

Hej

Først kan jeg fortælle dig jeg i min familie har en der arbejder hos Sono..

Jeg har derfra hørt om virus i mobiltelefoner og det er noget der spredes og med tiden sikkert ingen ende vil tage..
Når nogle laver noget godt, skal der altid være nogle "smarties" der ødelægger det for andre..

Jeg fik en mail fra hende om du skal kontakte din forhandler som kan "Formatere" din mobil , ligge nyt software i den. Det kan mange Unlockere klare og jeg selv også. MEN er der garanti vil jeg andbefale du går via forhandleren.
Man kan ikke hacke sig ind, men få tilsendt MMs med Vira kan ske og der har vi sikkert problemet.

Ønsker du at spørge hende etter yderligere vil hun gerne høre/hjælpe, men det er IKKE et ukendt problem..

Mvh. og håb om du får løst det.
Mogens

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 21-02-06 10:06

Jeg har også hørt om de vira der er snakket om, de sender sig videre som mms, og det kunne sagtens være forklaringen. Kig evt på disse links:
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/kundeserv/sikkerhed/virus/index.jsp
http://www.computerworld.dk/art/26742

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 21-02-06 11:22

Jeg har haft et ligende problem med Telia.

Min datter har Express som du. Hun har et loft på 150 kr om måneden. En måned var pengene brugt allerede den 3. Det kunne hun ikke forstå, da hun kun havde ringet ca. 20 min.

Hun har fri sms, men når loftet er nået er der også lukket for de frie sms'er.

Jeg ringede til Telia. De kunne se, at hun havde talt med et bestemt nr., som vi kendte for alle pengene. Min datter så, at hun kun havde talt 20 min. med vedkommende og kom så i tanke om, at det var vennens fars telefon, hun havde ringet til, da vennens telefon var i stykker og havde været det hele perioden, hvor opkaldene skulle have være foretaget.

Jeg ringede vennens far op for lige at checke historien og ganske rigtigt. Han havde sim kortet og det havde ikke været i nogen telefon i 3 uger.

Jeg skrev til Telia og vedlagde et brev, som vennens far havde skrevet, som skulle bekræfte min på stand. Telia svarede ved at sende en lang liste over opkald af længere varighed til det ikke tilsluttede nr. Min datter siger, at hun ikke har ringet det op, da hun vidste at telefonen var i stykker og vennen lånte farens.

Jeg valgte ikke at tro på telia. De er nu opsagt og hun har TDC. Det kan godt være at de er lidt dyre, men de snyder ikke.

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 21-02-06 11:33

Ak de priser.. Jeg har Sonofon til 0,04 øre,, JA FIRE ØRE...

Firma deal :) Skal kun ringe 4 numre for at fange en kolega, ski' smart.

hojriiskim, håber du har fået lidt indsigt i MMS som du skal passe MEGET på... Der kunne jo med tiden komme hackere og med homebank mv, så kan det gå rivene galt... Men vi må håbe Norton laver noget

Mvh.
Mogens
Aalborg67

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 25-02-06 17:18

Hej igen

Du kan se her hvad folk laver og kan lave.. Og det er kun starten som før omtalt..
http://www.one-stop-factory.com/pdetail.jsp?productid=3571&page=products.jsp&categorylist=&subcategorylist=&hotnew=&pageno=1&search=%20GSM%20signal%20detector%20¤tpid=3571

Håber du nu har fået det du ønsker af svar. Ellers er du velkommen.

Mvh.
Mogens

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 26-02-06 17:23

Tak for svaret Aalborg67.