/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke åbne alle vedhæftede
Fra : EiHaBr
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 20-02-06 22:05

Hej.
Jeg har til tider problemer med at åbne vedhæftede filer, kan nogen sige hvad der er galt.
Det er filer af forskellige efternavne, men en lille fif har jeg lært, når jeg går ind i videresend, kan jeg åbne dem derfra, ved at kligge på den vedhæftede fil, hvorfor dette. ???
Har det noget med sikkerhed at gøre eller hvad, der er også alm. Word filer blandt dem.

Med venlig hilsen
EiHaBr

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-02-06 22:18

Word-filer kan også indeholde en makro som din firewall ikke kan li'

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-06 01:27

Er det Outlook Express? så prøv at klikke på Funktioner gå ned og klik på Indstillinger, i det nye vindue der åbner klikker du Sikkerhed oppe i fanebladet, fjern flueben i Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indeholde virus, gemmes eller åbnes, klik Anvend og OK. Husk at virus scanne alle filer du modtager, eller downloader fra nettet, før ud gemmer eller åbner!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-06 18:47

muligheden for at du får tilsendt vedhæfninger der ikke kan åbnes fordi du mangler et program afsender har brugt er også tilstede

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 21-02-06 20:05

Til O.V.N.
Vil det sige, at disse filer den ikke vil åbne netop indeholder virus, eller kun muligvis ?, jeg har godtnok norton kørende i hele tiden, den burde scanne alt indgående post, -men er det risikabelt at klikke af som du anviser.

Til Miritdk.
Jeg har lagt mærke til at det ofte er pps filer, hvilke program er dette, hvor kan man se det ?

Emesen du skriver om en makro, nu slår det mig så, det kan jo også være en smmentræf af flere forskellige årsager til forskellig tid.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-06 20:17

.pps er et Powerpoint diasshow - men der er forskellige udgaver, så hvis du har en ældre version kan du ikke åbne den................eller din firewall ikke vil have automatiske og selvkørende filer ind.
Ja - og der findes jo "farlige" macro som kan lave en hulens masse ballade.

Jeg har som hovedregel, at jeg smider alt væk med vedhæftede filer som ikke er annonceret på forhånd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-06 23:13

pps filer kan normalt åbnes med valg af internet explorer (åbnes med og vælg IE)... lavet i office programmet powerpoint. (ikke alle der har det)

hvis din sikkerhed er ok normalt vil outlook ekspress meddele den har fjernet filen hvis der er virus i - men det er ikke en 100% sikring. God ide at vide der kommer noget fra en der gør opmærksom på det i forvejen og ikke uhæmmet bare sender. Klik aldrig på links eller vedhæftninger der kommer fra ukendte afsendere !!

Der kan nemlig være ret så mange grunde

din norton er ikke 100% sikring for at der ikke kommer virus og andet snavs ind - men en god hjælp

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-02-06 02:36

Det er heldigvis kun muligvis at der kan være virus, jeg skrev også at du skal scanne vedhæftede filer før du åbner/gemmer, det kan du sandsynligvis gøre ved at markere filen og højre klikke, så får du mulighed for at vælge Scan med Norton, jeg har selv funktionen jeg beskrev slået fra, ellers kan jeg ikke gemme filerne, og det er kun filer fra pålidelige personer jeg gemmer, mystiske mail som har vedhæftede filer bliver slettet

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-06 16:13

Hvis nogen vil sende PowerPoint Show til dig så bed om at få det i præsentation ppt
Så kan du og alle andre se det uden at ha' Powerpoint på comp.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 07-03-06 22:40

Tak for svaret o.v.n..
Dit svar var perfekt det var sikkerhedsindstillingene der var stillet så den ikke ikke ville åbne filerne, så har jeg også lært det, tak også til de andre svar der var nogle meget gode tip imellem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-06 01:12

Selv tak EiHaBr det var beskrevet som problemet var det samme som jeg havde, godt du fik det løst