/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kloak lugt i badeværelset
Fra : ganga
Vist : 4796 gange
100 point
Dato : 20-02-06 21:11

Hej..
er der nogen der har et godt trick, hvordan man fjerne den dårlige lugt fra afløbet i brusenichen. Jeg har prøvet med klorin og kloakrens...
På forhånd tak...!

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 20-02-06 21:13

Tak for svaret...

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 20-02-06 21:14

Ups.., der er ingen der har svaret endnu...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 20-02-06 21:19

det kan være fordi dit rør er for lille. hvis der bliver skyldet vand nok ned bliver der undertryk og suget kan tømme din vandlås. hvis du kan komme til falstammen et andet sted i huset kan man købe en lille ventil som afhjælper problemet.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 20-02-06 21:52

Du skal have fundet ud af, hvorfor der opstår dårlig lugt. Indtil da må du sørge for, at der er vand i vandlåsen, hæld evt. en kop eddike i sammen med noget vand.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-02-06 22:10

Hæld en masse cement i afløbet - så går det væk!

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 20-02-06 22:11

Det er ikke sikkert det er nok kun og rense med kemikalier .

Nogle gange er man alså nød til og rense manuelt - alså med klør frem. F.eks forsvinder hård og fedt, ikke bare fordi man hælder et eller andet kemikalie ned i sin kloak.

Den gode gamle sugekop er aldrig en dårlig løsning på en lugtende og stoppet kloak

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-02-06 22:33

Hvad med en ny deo

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 20-02-06 22:40

Hej .
Hvilken vandlås og hvor sidder den?
STEEN-MURER

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-06 00:07

Vandlåsen sidder enten i afløbet eller hvis det er et af de små bruseniche afløb skal du finde det gulvafløb hvor det løber til og rense vandlåsen i det.
På de fleste sidder der en slags skål med indbyget vandlås og lige over den er der ofte et låg med et hul i.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-06 00:13

Se her:
Indbygningsvandlås til gulv:
http://www.topvvs.dk/shop/default.asp?ProductID=1125

forskellige gulvafløb:
http://www.janolsson.dk/Afsnit2.pdf

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 21-02-06 00:26

Fint,så er det spørsmål jo besvaret,ik

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-06 00:37

Har du et problem, kissan?

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 21-02-06 00:38

Men flashes 77 var nu den bedste
Glædelig hilsen fra

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 21-02-06 00:42

Hej bjarne,
ingen problemer,har en mand der er klog på det område,oke??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-06 00:46

Så må du være barnebrud, hvis man skal dømme efter modenhed, kissan.
Det ligner da ikke noget at spamme gangas spørgsmål med smilier og underlige bemærkninger.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 21-02-06 00:58

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 21-02-06 01:02

Indsæt din tekst herUnskyld Bjarne

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 21-02-06 10:47

Har du prøvet at lade de midler du har brugt stå natten over eller har du blot skyllet igennem med dem. Der vil være væsentlig forskel i virkningen.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-06 11:50

Det grundlæggend problem ved lugt fra klok/afløb er at vandlåsene ikke virker rigtigt sandsynligvis fordi der ligger så meget snavs i vandlåsen at den ikke virker og derfor tillader lugten fra rørene at passere.
Lugten i kloakrørene kan du ikke fjerne, men du kan forhindre den i at slippe ind i boligen ved at holde det i orden.
Duft og rensemidler kan du så anvende til at dæmpe lugten, men uden rensning er det nytteløst og lad være med at lade dig friste til at bruge rørrens(kaustisk soda).
Hvis du kan finde mine link i al det vrøvl der blev skrevet kan du se hvordan det kan være lavet og skulle det være et problem må du forklare lidt nærmere.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 21-02-06 12:21

Som jeg skrev i et tideligere indlæg 20-02-06 22:11,

Citat
Det er ikke sikkert det er nok kun og rense med kemikalier .

Nogle gange er man alså nød til og rense manuelt - alså med klør frem. F.eks forsvinder hård og fedt, ikke bare fordi man hælder et eller andet kemikalie ned i sin kloak.

Den gode gamle sugekop er aldrig en dårlig løsning på en lugtende og stoppet kloak

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-02-06 17:19

SKULLE FORBUDES kloakrens DET GØR MERE SKADE IND GAVN

VARMT vand varmt vand og varmt vand

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 21-02-06 21:46

Tak for svaret BjarneD.

Men efter at have lugtet efter endnu engang, bliver jeg i tvilv om hvor lugten kommer fra. Det kan det godt tyde på at det måske kommer fra toilettet..
Vi bruger da regl mæssigt børsten, og toilet rens.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-06 23:17

Det kommer nu nok ikke fra toilettet når det rengøres regelmæssigt, men hvis du vil udelukke de forskellige ting så vil et stykke plastfolie være godt til at lukke af for lugt og så kan du jo bruge udelukkelsesmetoden.
Vandlåse i gulvafløb eller fra håndvaske kan give en meget ubehagelig lugt.
Udtørring af gulvafløb i forbindelse med gulvvarme er også set tit, men resultatet er det samme - sur lugt.
Prøv at få indkredset lugten og så kan vi jo prøve at hjælpe derfra.