/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Amazone pappegøje
Fra : Gevelia
Vist : 1652 gange
50 point
Dato : 20-02-06 19:58

Hejsa

Er der nogle der ved om man kan få en amazone papgøje gratis et eller andet sted...

Vil vildt gerne have sådan en men penge er ikke til det i de næste 5 år...

Mvh. Per / Gevelia

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 35 point
Dato : 20-02-06 20:04

Sådan en papgøj kan være en temmelig dyr fornøjelse, så jeg kan kun anbefale dig, at prøve at sætte en annonce i f.eks www.dba.dk www.guloggratis.dk www.brugt.dk www.papkassen.dk

Held og lykke

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-06 20:07

Det tror jeg nu ikke, at nogen ligefrem forærer sådan en væk, det er jo en fugl der koster mange tusinde kroner.

og når den skal have et ordentligt bur og andet tilbehør, koster det næsten lige så meget som fuglen.

Du skal også tænke på, at det ikke bare er anskaffelse af fugl og bur der koster, men foder til den, og hvis den bliver syg, skulle der gerne være råd til dyrlægeregning, som bestemt ikke er billige, det koster flere hundrede kroner, bare i konsultationsgebyr, oveni det selve behandlingen koster.

Så der er nok ikke meget andet at gøre, end at vente til du har råd til det.

mvh dova

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-02-06 12:43

Som dova siger, det tvivler jeg stærkt på, da de normalt, som du sikkert ved er et dyrt anskaffelses dyr. Jeg/vi fik/købte vores billigt da den skulle hav et nyt hjem NU, pga. dødsfald. Måske du kan være ligeså heldig. (?) Måske hvis du kan aftale med en opdrætter noget afbetaling, meeeen det tvivler jeg nu på.
Samtidigt er der også ganske få gode fugledyrlæger her; Vores fugledyrlæge ligger i Frederiksværk og vi bor mellem Roskilde og Ringsted. Så der er og dét økonomiske apsekt i det.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-02-06 15:25

Du kan oprette dig hér, bl.a. kan du indrykke annonce samt holde øje med fugle, der gives væk:
http://www.fugleforum.dk/annoncer/koeb/index.php?vis=05+05-09:+UNDULATER+GIVES+V%C6K!!.txt

En anden mulighed:
Citat
Byd på mine smukke fugle (5 stk.). Jeg sælger p.g.a at jeg flytter fra landet til lille lejlighed.
Geografisk område: Falster.
Pris : Ingen
Bedste bud/tilbud er: kr. 500
http://www.markedsauktion.dk/asp/soeg/indhold_start.asp

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 21-02-06 15:45

Jeg må sige med den erfaring jeg har med papegøjer, som bunder i snart 10 år, er at det er ikke en sjov ting/pynte genstand. Fuglen kræver opmærksomhed næsten konstant; Årsagen er jo at vi tager dyret ud af af dens naturlige omgivelser nemlig det at være flokdyr.

Kommentar
Fra : bettecandy

Dato : 11-06-06 21:51

Hej Per

Sig mig lige... er du overhovedet klar over hvad sådan en stor fugl entlig krøver?

Bare for at tage nogle få ting... kan du tilbyde 12 timers nattero HVER! nat? Kan du tilbyde omkring 6 timers flyvetur HVER dag, eller et voliere der er minimum 3 meter langt 2 dybt og 1½ højt (som minimum) og der til helst en makker, eller 6 timers fritid hver dag til at underholde. Har du så du uden videre kan hive 500 til 1000 kr ud af bugettet, i tilfælde af sygdom. Og ved du hvordan du håndterer en fugls adfærd... viste du fx at du ALDRIG må tage en fugl ud af dens bur, mens den skriger (med mindre den er syg)? Viste du at fugle meget nemt bliver stressede, og lige så nemt kan dø af stress? Og dette er de næste mange mange år, en gøje kan sagtens finde på at blive 60 år gammel, så hvis du kan svare ja til dem alle... fint så er du nået et godt stykke, men langt fra hele vejen, hvis ikke, så start med en undolat. Starter du så med en sådan og fårmår at få den håndtam, er du nået et godt skridt i retningen af at få dig en af de stører papegøjer (en undolat er også en gøje)

For at anskaffe dig et dyr med en så stor personlighed og så høj en inteligens er du død og pine tvunget til at sette dig ORDENTLIGT! ind i hvad pokker det er du køber... en gøje er ikke bare en fugl, men er mere krævende og mere intiligent end en hund, så måske det er en hund du skal overveje at anskaffe dig, hvis du ikke vil have en sådan fordi du ikke gider passe den ordentligt så er det så bestemt slet ikke en gøje du skal se efter, så er det en kat.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-06-06 22:06

Citat
hvis du ikke vil have en sådan fordi du ikke gider passe den ordentligt så er det så bestemt slet ikke en gøje du skal se efter, så er det en kat.

Nå Nå... Tak for kaffe. Det var da en kommentar der ville noget.
Med hilsen fra en der både har langhåret US skovkatte OG en amazone...

Godkendelse af svar
Fra : Gevelia

Dato : 04-01-07 14:10

Tak for svaret Nordsted1.