/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
trompet
Fra : tHe_NeArD
Vist : 1880 gange
50 point
Dato : 19-02-06 15:22

hey... vil bare lige høre om der er nogen der har nogle erfaringer med Stomvi Forte trompeter.. eller der er andre i vil foreslå?? B&S Challenger eller måske Bach Stradivarius?? eller måske et helt andet mærke..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-02-06 15:58

Det eneste jeg vil råde til, er at du bliver langt væk fra de billige "kinamærker".

De spiller sådan set udmærket, men ventiler, fjedre m.m. er af elendig kvalitet.

Jeg købte selv en billig cornet af mærket Lark....sikke noget bras.

Men jeg kender ikke så meget til de mærker du nævner der, udover Bach Stradivarius som er et fint mærke, men vist også noget dyrere end Stomvi Forte. Jeg har selv spillet på en Besson cornet (forsølvet) og en Selmer trompet (Messing).

Besson er rigtigt godt.

Den der Stomvi forte fandt jeg lige i et link, hvor den omtales som det bedste på markedet til prisen

http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=3347&cat_id=84767

Så ved jeg ikke rigtigt, det er nok en smagssag, men jeg ville blive væk fra nogen der er lakerede.
Selv om de umiddelbart er lettere at vedligeholde, bliver de hurtigere grimme, synes jeg.

mvh dova

Kommentar
Fra : tHe_NeArD

Dato : 20-02-06 08:03

hey...
spiller også cornet, og er den lykkelige ejer af en besson prestige... så jo, jeg ved godt hvad jeg vil have, men desværre også hvad det koster
men eftersom jeg også så småt begynder at spille mere og mere i symfoniorkestre bliver jeg nok nød til at finde en trompet... derfor tænkte jeg nemlig på stomvi forte, som jo er en forholdsvis "billig" trompet...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-02-06 12:32

Jamen, hvad så med en brugt Besson, der er et par stykker her f.eks.

Hvis man er ligeglad med om det er nyt, kan det ofte være bedre at købe et fint eksemplar i brugt, end købe noget nyt der er billigere.

http://www.alfred-christensen.dk/index.php?cPath=135_317

Og denne her er vist ny, en "billig-Besson" startinstrument
http://www.mezzofortemusic.com/Trompeter.htm

mvh dova