/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
brænd film, inkl. undertekst
Fra : mudshade
Vist : 734 gange
50 point
Dato : 19-02-06 00:29

Hej.
Er der nogen der ved hvordan man kan brænde en film ned fra sin computer sammen med undertekster?
Har filmen og undertekst filen liggende på min pc..

Mads

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 19-02-06 00:41

Du kan bruge Nero eller ligende.

Vixen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 07:58

Hent en prøve udgave af Nero her.
http://www.nero.com/eng/index.html

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-02-06 08:30

er det en avi fil?

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 19-02-06 12:56

Kan man bruge Nero til avi filer med undertekster??????

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 25 point
Dato : 19-02-06 13:30

Har aldrig prøvet med undertekster.
Men har du underteksten som fil, er det bare brænde den med.
Men det kommer lidt an på, hvor han har filmen fra, det er ikke sikkert filmformatet, passer til teksten.
Men der kan ligges undertekster på, med Movie Maker.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-02-06 14:37

Nej, du kan ikke bruge nero til avi med undertekst, men du kan gå i google og søge efter et program der hedder diko, det kan gøre det, det konvertere din avi fil til dvd, og samtig ligger den underteksterne på. undertekster skal være .srt eller .sub

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 20-02-06 16:46

du skal ligge avi filen og subben i en mappe,og kalde dem det samme,men teksten skal hedde.sub,så brænder du bare mappen i nero,som en data cd,hvis din dvd understytter divx,xvid,avi
hvis ikke skal du lave avi filem on til dvd,men der er noget andet

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 20-02-06 18:56

okay, vil lige tjekke det der diko ud..

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 21-02-06 01:05

D.I.K.O er bare et pisse godt program,og det laver en helt iorden kvalitet

Kommentar
Fra : mudshade

Dato : 22-02-06 20:24

nu har jeg fået diko. Og kørt det hele med filmen og underteksten.. HVor ligger filmen så?

Godkendelse af svar
Fra : mudshade

Dato : 08-03-06 18:50

Tak for svaret sofus.dk. var dog ikke det jeg ville, men har brugt dit tip så tak da.