/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger 5,0
Fra : fer
Vist : 486 gange
400 point
Dato : 23-11-02 16:06

Hej alle jeg har forsøgt at installere messenger 5.0 xp men den gamle version bliver ikke slettet, andre der har samme problem ? og hvad gør man.

mvh Bent

Kommentar
Fra : freud

Dato : 23-11-02 19:04

Hej
Jeg har samme problem . Jeg har valgt at slå messenger funktioner fra i diverse Microsoft programmer, men alligevel popper den op i ny og næ. Så jeg håber da at der kommer et brugbar svar her.

Mvh (og happy old messenger remove)
Freud

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-11-02 19:33

Hej Bent

Jeg har selv fornylig installeret Messenger 5.0 til Windows ME. I forbindelse med installationen fik jeg besked på, at jeg skulle afslutte den forrige version af Messenger ved at højreklikke på ikonet på proceslinjen og derefter vælge "afslut".
Så hvis du ikke har gjort sådan, er det måske forklaringen?
Hos mig fungerer Messenger 5.0 i hvert fald uden problemer. Men jeg kører som sagt WinME og ikke XP.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-11-02 20:05

1) Afslut messenger
2) Luk ALLE programmer
3) Installer den igen

Så skulle det virke.......det gjorde det hos en af mine kollegaer

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 23-11-02 20:07

Husk også alle de små-programmer der er nede ved uret !!!!

Kommentar
Fra : summer

Dato : 23-11-02 20:19

Jeg ved ikke hvad der er sket. Jeg bruger win98se og installerede bare 5.0 oven i uden problemer, men prøv e.p.'s anvisning

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 400 point
Dato : 23-11-02 21:41

Hvis det ikke virker så er her løsning nr. 2:

1) Gå ind i kataloget
C:\windows\inf (skjult mappe)

2) Åben filen
sysoc.inf

3) Find linien hvor der står
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7

4) Fjern ordet hide, så linien kommer til at se sådan ud.
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,7
Gem filen.

Du kan nu via kontrolpanelets tilføj/fjern programmer afinstallere messenger under windows componenter og herefter instalere den igen !!!!

Godkendelse af svar
Fra : fer

Dato : 24-11-02 00:15

tak for svaret det ser ud til at virke

mvh Bent

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 24-11-02 00:43

Jeg skal lige høre om det var løsning 1 eller 2

Kommentar
Fra : fer

Dato : 24-11-02 10:41

hej e.p.
det var løsning nr 2

Kommentar
Fra : simonghgh

Dato : 24-11-02 22:54

windows kun har lavet et som hedder ( Windows Messenger 4.5 )
så har Msn/hotmail lavet et der hedder ( Msn messenger 5.0 ) det er 2 vildt forskelige programer de ligner bare hinanden så der er slet ikke kommet nogen ny version af windows messenger. Det nyeste er stadig 4.5 der er det nyeste