/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fjerne rester af gl. lydkort.
Fra : Chrillemand
Vist : 562 gange
55 point
Dato : 18-02-06 22:05

Jeg har fået anskaffet mig et X-fi platinum i stedet for mit gamle Audigy Nx 2. Og det nye er installeret og det virker fint.. undtagen hvis jeg åbner mit dvd-program, cyberlinkPowerDVD, så vil den meget gerne bruge det gamle kort der, men der står så også "not is use" og det resultere så i, at all lyden er muted, og ingen lyd kommer ud af højtalerne.. hvordan fjerner jeg det gamle.. har forsøgt, men det endte med at jeg bare slettede noget af det..

hvad gør jeg??

Mvh. Chrille

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-02-06 22:06

Har du fjernet det inde i enhedshåndtering?

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 18-02-06 22:10

nej.. men det er heller ikke til at se inde i enhedshåndtering efter jeg bare tog det fra.. det var tilsluttet usb..

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-02-06 22:37

Ok, hvad med software, har du husket at fjerne det?

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 18-02-06 22:37

Prøv lige det her: Start > Kontrolpanel > Lyd og Lydenheder > (faneblad) Lydenheder, her tjekker du at alle felterne er markeret med dit nye lydkort. Gør det samme under fanebladet "Stemme"

Hilsen Pedder

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 18-02-06 22:54

Til simmaster:

Altså jeg kunne ikke lige finde den afinstallations-fil, så det endte med at jeg blot slettede det jeg kunne finde.. så det bliver nok noget med at gå ind i registreringsdatabasen og fjerne det der...

Til Pete_man:
Alt er sat til det nye, har tjekket...

Sådan ser det ud under fanebladet indformation:
Hardware Information:
Processor: AMD Athlon(tm) XP 2600+ running at 1936 MHz
3DNow! Technology: In Use
Enhanced 3DNow! Technology: In Use
3DNow! Professional Technology: In Use
IA MMX Technology: In Use
IA Streaming SIMD Extensions: In Use
IA SSE 2: Not Detected
Video Accelerator: DirectX VA (not in use)
Multispeaker Audio Device: USB Sound Blaster Audigy 2 NX (not in use)
SPDIF Output Device: USB Sound Blaster Audigy 2 NX (not in use)

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-02-06 23:00

Prøv at gå på google og søg regcleaner, det er et program du kan bruge til at rense Registreringsdatabasen med. Det er ikke farligt, bare du tager en backup først, og det beder programmet dig selv om.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-02-06 23:00

Kunne du ikke have fjernet softwaren via tilføj fjern programmer?

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 55 point
Dato : 19-02-06 00:39

du benytter en regcleaner til at fjerne gamle rester:
http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no33

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 22-02-06 21:32

Tak for svaret hcma.

regsupreme var ikke verdens bedste, men det gjorde så der komme lyd på.. dog hakkede det, så jeg brugte uninstall plus istedet, som fandt en hel del mere oven i, efter regsupreme havde kørt.. men det virker nu..

Mvh. Chrille