/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
GPS-modtager til bilen
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 815 gange
36 point
Dato : 18-02-06 20:40

Jeg ved ikke, om dette er den rigtige gruppe, men jeg stiller spørgsmålet her alligevel
Er der nogle, der har erfaringer med GPS-modtager?
Evt nogle der kan anbefale en til en pris af ca 2000?

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 18-02-06 21:22

GPS til bilen er total porno. min makker har lige købt den her Pioneer gps
http://www.pioneer.dk/eur/product_detail.jsp?product_id=10319&taxonomy_id=25-111
Det er dog det fedeste anlæg..guf guf. det kan simpelthen alt undtagen at lave kaffe!!!navigationen er 1000% iorden, og selv den mindste bondevej er med på kortet. vi kører dog mest i Oslo og der virker det også perfekt!!. der er også digital spedometer på skærmen som jo ikke har misvisning pga gps.klokken går dog kun til 280km/t.
den tager alt i mp3 og dvd..koncertdvd er at fortrække....
det er Porno,Porno!!!!

eneste minus er prisen ca. 18000kr incl montering!!!

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 18-02-06 22:46

Den billigste vej er nok hvis du i forvejen har en bærbar computer så anvende den via G-Sat software med GPS antenne. Her har du to links:
http://www.g-sat.dk/default.aspx?id=595
http://www.g-sat.dk/default.aspx?id=587

Hilsen
- Pedder

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-02-06 06:21

Vil man endelig have en GPS til bilen skal den koste over 10.000 kr. Jeg kører selv med en VDO.
De billige er langsom om at opdaterer, hvis du kører forbi en vej. De kender ikke ensrettede gader m.m.
Glem det billige bras.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 21-02-06 13:35

Køb da en PDA med navigation.

Det kan du få til ca 3000-4000

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 21-02-06 19:59

Tobster -> Har du et link til en forhandler på nettet eller?

Accepteret svar
Fra : Tobster

Modtaget 36 point
Dato : 21-02-06 23:02

De kan købes overalt....

Jeg anbefaler at du køber én i Bilka. For 4-5000 får du en god HP ipaq, med GPS-antenne, holder til bilen og nyeste version af tomtom (5). Og så for du også trådløs netværk i den. Fordelen ved at have en PDA frem for fast navigation i bilen er, at på PDA'en kan du have alle dine kontaktpersoner med masser af data. Jeg bruger flittigt den kalenderfunktion der er i den. Jeg taster ind i min kalender på pc'en og så synkroniserer den automatisk med PDA'en så jeg altid har mine aftaler med mig.

Du kan bruge en PDA til SÅ meget.... Alt mulig software kan installeres på den og du kan endda få den emd kamera og telefon i. Derimod kan du kun bruge de der VDO-navigationer i bilen til navigation...

Hold øje med Bilka-avisen.
Ellers kan du også finde dem brugt i DBA osv...

Ellers er her et par link:
http://www.pdashoppen.dk/Default.aspx
http://www.pdaland.dk/
http://www.danskdatasalg.dk/?kmpidt=2100

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-02-06 08:56

Tak for svaret Tobster.
Det var lige det, jeg stod og manglede

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 22-02-06 09:17

Det var godt... Du vil ikke fortryde købet af en PDA...

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 25-02-06 13:33

Netop nu har netto en HP Ipaq til salg incl. GPS-antenne, holder til bilen og det nyeste tomtom.

Den koster alt incl. kr. 2.799,-

En helt fair pris.