/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Isolerings materiale
Fra : dengalemand
Vist : 1580 gange
100 point
Dato : 18-02-06 20:24

Hej allesammen!

Kan nogen oplyse mig om hvad dette isoleringsmateriale hedder: Det ligner det bobleplast man beskytter pakker med, med den untagelse at der er en dampspærre på en af fladerne. Jeg har set det brugt. Det siges at isoleringsævnen er 100mm på bare 10mm, er det sandt. En forhandler i storkøbenhavn og jeg er en glad mand.

M.v.h.
DGM

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 18-02-06 20:28

Det lyder simpelthen for godt til at være sandt.
Når man renovere ældre huse med indvendig isolering ville noget sådant være en pladsbesparende gave.
Det eneste jeg kender der passserpå din beskrivelse er den slags plast man lægger langs sokler/kældermure for at stoppe fugt hvor boblerne skal vende ind mod muren for at lade muren ånde.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-02-06 23:26

bare for rygternes skyld, så har jeg af en tømmer fået at vide at en dampspær svarer til ca 50 mm isolering, fordi at du ingen træk får ind nogen steder..

Junior

Kommentar
Fra : dengalemand

Dato : 19-02-06 16:53

Hej allesammen

Den er god nok, har set det brugt, men mangler navnet på produktet. Den udgave man bruger i flyindustrien hedder Erogel, men har sikkert et andet navn til brug i byggeriet.

Godkendelse af svar
Fra : dengalemand

Dato : 19-02-06 22:20

Tak for svaret BjarneD. Jeg fik svaret af ham der brugte det. www.steelbuilding-danmark.dk
Gå ind på menuen Reflektiv Isolering, her finder du svaret på dine isoleringsproblemer hvad angår plads og ikke mindst friheden for at pakke sig ind fra top til tå når man bruger glas/stenuld.
Det er selvfølgelig dyrer, men i fremskridtes navn, og besparelse i tid, så er det det hels værd.

M.v.h.
DGM

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-06 22:51

Ligner nu ikke noget til almindelig isolering nok snarere til varmtvandsbeholdere og den slags.