/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Virus
Fra : tinah
Vist : 975 gange
200 point
Dato : 17-02-06 19:30

Jeg ved ikke så meget om Mac og vil gerne vide noget om Mac og virus:
Hvor "truet" er min Mac almindeligvis overfor virus og hvilke gratis antivirusprogrammer kan jeg bruge og hvor finder jeg dem?
Tina

Kommentar
Fra : werter

Dato : 17-02-06 20:41

Kære Tinah!
De sidste 15 år har jeg udelukkende haft mac's og mig bekendt aldrig haft en virus.
Har dog hørt, at i takt med mac's for tiden stigende udbredelse, skal man ikke længere føle sig så sikker som tilforn. Tidligere har det nemlig været alt for uinteressant at lave virusser til mac fordi effekten har været så ringe fordi der ikke var så mange mac'er i forhold til PC'er.
Men jeg har dog ikke anskaffet mig noget virusprogram (endnu)!

Vl hilsen
Werter

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 18-02-06 00:34

Der er ihvertfald nogle anti virus pogrammer her: http://mac.sofotex.com/Security/Antivirus/

Men så vidt jeg ved, så skulle det være "svært" at få virus på en mac, man skal nærmest selv indstalere dem. Men,,,jeg kender ikke systemet.

Accepteret svar
Fra : 1stanley1

Modtaget 200 point
Dato : 18-02-06 08:51

www.mediamac.dk/
Et Mac forum hvor du kan hente en masse viden og software

Mac har et så indviklet styresystem og så få brugere verden over, at det
ikke kan betale sig at hacke sig ind på den.
Men der er da en sjælden gang en orm eller virus på spil, men endnu har jeg aldrig mødt en "farlig".
Mac bliver du aldrig træt af.

Godkendelse af svar
Fra : tinah

Dato : 18-02-06 15:42

Tak for svaret 1stanley1.