/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Bankskifte
Fra : john2004
Vist : 643 gange
20 point
Dato : 17-02-06 10:24

Hej,
Jeg overvejer at skifte bank og har fået et tilbud på 3,75 henholdsvis 4,25 for en kassekredit. Er der nogen der ved, om dette er en fornuftig rente?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 17-02-06 10:30

Prøv at checke dette link ud fra din baggrund http://www.forbrugerraadet.dk/presse/alle/presse742/

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 17-02-06 10:31

Forkert link - skulle have været dette http://www.pengepriser.dk/frontpage.html

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 17-02-06 10:37

Det lyder fornuftigt, hvis du sammenligner med de banker der er med på listen her:
http://www.mybanker.dk/top10udlaan.html?parametre[PRODUKT]=LOENKASSEKREDIT_H¶metre[SKAT]=FOER_SKAT

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 10:47

Ja det er fornuftigt! Langt lavere end et lån!

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 17-02-06 11:33

Hvor i alverden har du fået så gode tilbud?

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 17-02-06 11:44

DEt får du ikke bedre!

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-02-06 13:48

PAS PÅ.
Foruden renten kan der komme flere årlige gebyrer til kassekrediten.
Du skal ikke kun se på den årlige rente, men også diverse gebyrer der bliver tilskrevet. Nogle pengeinstitutter tager også rente for max på kassekreditten selv om den ikke bliver udnytte fuldt ud.
Inden du skifter er der også den personlige vejledning og servicen i pengeinstituttet.
SÅ PAS PÅ, gå ikke ku efter renten. der er mange andre faldgrupper.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 17-02-06 16:36

Som hawaii7 skriver kan der være "skjulte" udgifter. Du skal derfor sammenligne tilbuddene på ÅOP (årlige omkostninger i procent) da det er de samlede udgifter, dvs renter gebyrer osv.

Kommentar
Fra : john2004

Dato : 20-02-06 09:57

Tilbuddet lyder på 3,75 og gratis brug af webbank inkl. alle transaktioner osv. i webbank. Visa/Dankort koster kr. 75,- pr. år. Brug - inkl. hævning i andre danske pengeinstitutter er gratis. Det er i øvrigt www.bonusbanken.dk vi kan få det for til 3,75. Bonusbanken tilbyder det kun, såfremt vi laver en tvungen nedskrivning over eksempelvis 30 år.

Vestjysk Bank tilbyder kassekreditten til 4,25, men så får vi til gengæld gratis 3 stk. VISA/Dankort. Webbank er gratis, mens transaktioner til øvrige pengeinstitutter koster kr. 1,50 pr. stk. Se evt. http://www.vestjyskbank.dk. På denne kassekredit er der ingen tvungen nedskrivning.

Vi vil helst have det således, at vi ikke har en tvungen nedskrivning, så vi ved f.eks. et bilskifte ikke skal ud at lave et nyt lån, men bare kan hæve pengene på kassekreditten. Er dette en tåbelig måde? Vores overvejelser har gået på, at i så fald skal der ikke endnu engang laves stiftelsesomkostnigner osv. ved et billån, som i realiteten også skal ligges oveni i renten. Og egentlig syntes jeg at det næsten er umuligt at få et billån til under 5% de steder jeg har set.