/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
login system, m. level funktio
Fra : rudik
Vist : 607 gange
55 point
Dato : 16-02-06 21:26

´hej , jeg søger efter et godt login system, der er "bruger venligt", men jeg vil gerne have en lille level funktion, så man kan skille medlemmerne fra hinanden.

håber i får nogle ideer i hovedet, det jeg håbede på, med dette spørgsmål. det er at blive sendt videre, til et login system som I/DU varmt kan anbefale, så jeg finde det bedste.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 17-02-06 06:42
Kommentar
Fra : rudik

Dato : 17-02-06 09:15

ostemaden -> det jeg savner i den toturial, er en mail der bliver sendt til brugeren, med oplysninger, om bruger navn og kode ord, og evt. en aktiverings kode. + level funktion.

så Gæster har level 1 /id-1
Bruger har level 2 /id-2
admin som den øverste har 3 /id- 3

jeg ved godt det er lidt meget, men det kan da lade sig gøre, er der ingen der kender til sådan et script?

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 55 point
Dato : 17-02-06 09:38

Jeg ved ikke lige hvorhenne man kan finde sådan et script, men jeg har selv lavet det engang, og det er ikke det mest vanskeligste at lave levels... Det er bare at tilføje en kolonne i tabellen som f.eks. hedder level, og her kan du så angive hvillket level brugeren har. Så kan du jo lave funktioner hvor du har indlagt if statements, som tjekker om brugeren er det tilsvarende level...

Ved ikke helt om du forstår mig...

Det med at sende en email skulle heller ikke volde de store problemer... Jeg har dog aldrig sat det op selv, men jeg ved da hvordan man får php til automatisk at sende en mail, så mon ikke også det kunne sættes op på en sådan måde, at den autogenerede et password til den pågældende bruger, smed det ind i databasen og sendte det pr. email!

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 17-02-06 10:04

ja det er lige det jeg mener med level

du har forstået mig, men jeg er ikke den store php koder :)

så derfor jeg søger script, men jeg kan lige prøve her om lidt, og søge efter, om jeg kan finde en toturials til level funktion.

jeg vender tilbage lidt senere...

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 17-02-06 10:18

hvad skal jeg enlig søge efter?

hvad kalder man den level funktion?

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 17-02-06 10:30

nogen der kan hælpe, jeg har meget svært ved at finde det?

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 17-02-06 13:12

http://www.nickwyke.dk/?side=4

jeg fandt et link til denne side, og er nu igang med at lege med det.

og har skam brugt den viden du gav mig Ostemaden, tusinde tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 17-02-06 13:12

Tak for svaret ostemanden.

det var godt og grundigt forklaret...

tak

mvh. rudik