/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Spy Sweber eller Evido
Fra : kathy
Vist : 966 gange
200 point
Dato : 16-02-06 17:14

Jeg har været inde på spywarefri og fundet to programmer: Spy sweeber og Evido.
Jeg har læst at Evido er et suplement, men der står også at den kan genkende spyware etc.
Mit spørgsmål er om Evido også er et spyware program eller skal jeg købe begge?
Og er det muligt at lægge ovenstående ind på min server, så jeg kan bruge programmerne på begge maskiner (og spare lidt penge)

Eller er der måske en tredie løsning, der er bedre. Jeg er dybt afhængig af min computer!!
Bruger også Norton Antivorus.

Med venlig hilsen

kathy

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-02-06 17:22

Jeg bruger Ewido og har aldrig snavs på min computer og hvis du kombinerer det med dette gratis program http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareblaster så får du ikke spyware.

//bentjuul

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-06 17:46

Langt de fleste bruger ad-aware, som i en del test har vundet over købesoftware. Det har Evido ikke
http://www.lavasoft.com/software/adaware/

Men skulle jeg vælge mellem de 2 du nævner, så vil jeg klart anbefale Spy sweePer

Men det vigtigste er at følge de gyldne regler:
Opdater windows, og antivirus og spyprogrammer, åben ikke vedhæftede filer du ikke kender osv....
Sidst men ikke mindst: Backup, evnt hele din harddisk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-06 19:04

Her bruger jeg Spy Sweeper, Spyware Blaster (gratis) og Spybot-Search&destroy (gratis) Ad Aware finder alt for mange falske positive og har slækket på nogle krav, så den tillader nogle som Spybot vil fjerne, Spy Sweeper kommer sandsynligvis til foråret så den kan genkende spyware alene på koden før det er på listen over spyware, det er noget jeg har læst på spywarefri: http://www.spywarefri.dk/artikler3.htm#Webroot så jeg ville helt klar vælge Spy Sweeper

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 200 point
Dato : 16-02-06 19:07

Ewido kan både skanne for malware og beskytte imod dem.

Jeg testede flere programmer før jeg endte med, at købe Ewido, der er meget effektivt og nemt at anvende.
Ewido er god nok til at være alene om at beskytte mod, spyware, adware, trojanere, og andre generende ting.
Man kan selvfølgelig ikke undvære en effektiv antivirus og firewall.
Ewido kompatibilitet med andre sikkerhedsprodukter er god.
Et godt valg.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-02-06 19:13

Skulle måske lige tilføje, at da jeg afinstallerede AdAware og Spywareblaster og derefter skannede med Ewido blev der fundet et foruroligende stort antal spyware af forskellig type.

På en af mine computere der har Spybot Search and Destroy kunne jeg også finde et stort antal med Ewido. Jeg har dog beholdt S&D for ikke at blive fattigi licenser med det antal maskiner jeg anvender.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-02-06 19:33

Spysweeper og Ewido er lidt forskellige. Spysweeper finder lidt mere spyware end Ewido, men Ewido er klart bedre til trojanere. Det er trojanere, såkaldte "downloaders", der installerer malware og hijackere. Derfor mener jeg Ewido er det bedre program, til at forebygge at skaden sker. Kombiner det med Spywareblaster og Spybot, så er du godt dækket ind.

BjarneD, der var sq enige igen .

Godkendelse af svar
Fra : kathy

Dato : 17-02-06 12:27

Tak for svaret BjarneD - vi kan ikke blive ved med at mødes på denne måde!
Og tak for jer andres gode svar
Firewall og antivirus har jeg
Spyboot er det, der skal erstattes - var ikke tryg ved det.

Med venlig hilsen

kathy

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-06 16:41

Du kunne jo prøve med en demoversion først eller gå ind på www.ewido.net og prøve, at køre deres online scanner så får du nok et indtryk af om den kan finde og rense.