/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
MÅLING ADSL HASTIGHED
Fra : dhmoelsted
Vist : 3760 gange
100 point
Dato : 16-02-06 17:12

Når man har en pc der er tilsluttet en router linksys med speedbooster, der vidersender til anden pc i huset, og laver en hastighedstest , skal man så tage kablet ud af routeren og direkte ind i pc for at få det rigtige tal, eller er det den viser tilsluttet routeren det samme ???sagt på dansk giver routeren adsl et spark bagi....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-02-06 17:28

Der er ingen spark i en router

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 16-02-06 17:31

du kan måle dig til det jo

start - kør - skriv cmd - skriv perfmon.exe så får du et godt overblik.

ps.. læste fornylig om routere der kunne sætte speed på det hele - men kan ikke huske hvor og hvad - sorry (tror det var i wlan forbindelse)

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 16-02-06 18:58

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72050
Her på siden er der en gratis tester du kan downloade har den selv og den virker selv fra TDC

Zita

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 16-02-06 19:48

Jeg går ud fra, at du anvender windows XP og der starter du sytemovervågning ved at klikke start, kør og her skrive perfmon.exe, men det kræver nok man har lidt indblik i hvad der foregår

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 22:17

mikkelback hvad synes du jeg skrev i forhold til dig ????

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 16-02-06 23:00

Tak for svaret miritdk.ok
hans

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-02-06 08:36

selvtak - det er en overset funktion

Kommentar
Fra : Jeepson