/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeut 406 - erfaringer
Fra : meiland
Vist : 2598 gange
100 point
Dato : 16-02-06 15:38

Hej Alle !

Jeg har kik på en brugt 406'er (1.8 SR st.) fra 2000, der har kørt ca. 85.0000.

Er det en bil, der giver mange problemer/udgifter fremover ??

Jeg vil gerne høre om gode og dårlige erfaringer.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-02-06 16:51

Det kommer an på hvordan den er behandlet.Er det fulgt alle servicer og bilen er velholdt og fri for rust, så er det nok en bil der kan køre i mange år fremover. Jeg går ud fra at den har kørt 85000 km,og ikke 850000km. Problemene kommer når den har kørt 250000km og opover.
alimak

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-02-06 18:56

Køb en Opel. Undskyld,det var humoristisk ment,selvom jeg har kørt Opel i 24 år.
Køb du rolig en Peugeot 406.Det er en god og gængs bil.Jeg mener den er rimelig billig både i
reservedele og service.Men selvfølgelig har det meget at sige,hvordan bilen har været kørt og
vedligeholdt.Men med 85.000 Km. på tælleren,er den i alt fald ikke slidt.Nutidens motorer kører jo
raskvæk 300.000 til 400.000 Km,bare de får noget ordentlig olie.(Og det bliver skiftet efter interval).
Som antydet,har jeg mest erfaring med Opel,men køb du roligt en Peugeot 406.En fin bil.
Der kan være lidt problemer med det elektriske,men det kan forekomme på alle mærker.
Biler nu om stunder er jo "pevret til" med elektronik.En lille sidebemærkning:Svigtende el-forbindel-
ser,skyldes næsten altid dårlige stel-forbindelser (-) og ikke de strømførende (+).

Undskyld min lange smøre.
VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 16-02-06 20:57

Tak for de første svar.

Alimak: Du har ret. Den har kun kørt 85.000 (pokkers til tastefelj ). Prisen er i øvrigt 145.000 kr.

Nu har jeg med vilje ikke skrevet noget om min 10 år gamle corolla, som efter 220.000 km, "kun" har kostet mig 1 udstødning og 1 ABS-sensor (udover sliddele, naturligvis). Desværre er den blevet lidt for lille, da der i årenes løb er kommet 3 børn til.

Personligt har jeg ingen erfaringer med Peuguet, men jeg synes man får meget bil for pengene, set på ny bils priser.

Jeg lader lige spørgsmålet hænge lidt endnu.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-02-06 23:18

Jeg vil råde dig til, selv om du ikke har spurt til at købe en Toyota igen. Jeg arbejder på et værksted hvor vi reparerer alle biler. Vi laver franske biler nesten hele tiden. det er sjælden vi laver noget annet en service på Toyota.
alimak

Accepteret svar
Fra : hightowernr1

Modtaget 50 point
Dato : 19-02-06 22:38

Har også inden for mit job, erfaring med peugeot 406, dårlig katalysator der går løs...sædevarme bliver defekt og flere problemer med instumenter...tankmåler og diverse, men flot bil kør´godt.
P.S. Vil klart anbefale Toyota. Kører selv gl. Carina fra 91 som runder snart 400,000km. Før den en corolla der kørte 420,000km inden den blev videre solgt.
Held og Lykke med bilkøbet

Godkendelse af svar
Fra : meiland

Dato : 24-03-06 13:12

Tak for svaret hightowernr1.

Tak for de sidste svar.

Tja... Jeg er nu ikke blevet ret meget klogere, men det er vist ikke jeres skyld

Jeg ville gerne have en "japansk" toyota igen, men jeg synes umiddelbart at prisen er for høj, men der kommer nok den rigtige på et tidspunkt.