/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
trening
Fra : anonymm
Vist : 410 gange
10 point
Dato : 22-11-02 21:59

Lurer på om kan en 16-åring kan trene?
hvis ja,
hvordan da mener jeg hjemme trening(uten utstyr)(hvordan)

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-11-02 23:50

Nu er spørgsmålet jo om du vil have store muskler, ellers bare en god kondition.....

Hvis det første: det kan du godt, lav nogle armbøjninger, start med 10 om dagen i en uge, og så 20 i en uge , indtil du tager så mange som du føler du kan klare.
Lav situps, sæt dine fødder ind under sengekanten, eller andet brugbart, og lav så nogle gode situps, sørg for at køre stille og roligt igennem, ellers giver det ingenting.
husk nogle gode strækøvelser, ellers risikere du at blive stiv i hele kroppen.
Hvis du vil have mere vægt på dine armbøjninger, kan du hvis der er plads, stil dig på alle fire, og sæt fødderne op i sofaen, eller sengen, og så hænderne på gulvet, dette flytter dit tyngdepunkt, længere henover dine arme, og du kan roligt regne med, at på denne måde kan du ikke tage så mange som hvis du gør det almindeligt.

Mærk din syregrænse, lige så snart det gør ondt og du ikke kan mere, så tag én til, på den måde flytter du stille og roligt din syregrænse.

Kommentar
Fra : carsten_chr

Dato : 09-12-02 17:17

Du er velkommen til at kigge på min hjemmeside, men Melanders tips er også ret fornuftige. Men hensyn til din alder er det det samme som én på 22.. Hvis du vil have muskler, vil du nok have 80% mere ud af din hjemmetræning, bare ved at købe et sæt håndvægte med skiver til 200-300 kr i Bilka eller Harald Nyborg...
God træning

http://www.chc.fastweb.dk

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 09-12-02 18:18

men hva mener du med sæt/reps i hjemme siden din carsten_chr?
Jeg hvet ikke helt hva desse to tingene er................
kan du hjelpe meg med det takk slik at poenga går til deg hvis ikke jeg har noe annet spørrsmål etter det da

Accepteret svar
Fra : carsten_chr

Modtaget 10 point
Dato : 12-12-02 23:09

Hej igen,
Reps, er hvor mange gentagelser du kører en øvelse (f.eks 10). Efter en pause på et par minutter kører på ca. 10 gange igen. Dette gør du 3-5 gange, og det kaldes sæt...
Håber det var svar nok..

MVH Carsten
http://www.chc.fastweb.dk

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 13-12-02 02:09

Tak for svaret carsten_chr.