/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Formateret harddisk.
Fra : Myns
Vist : 794 gange
300 point
Dato : 15-02-06 00:35

Jeg er kommet til at formaterer min harddisk, uden at tage backup. Ikke smart. . Det er nogle meget vigtige filer. Er der nogen der kan hjælpe mig. Jeg kører XP med 3 partioner.

myns

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 00:47

PC Inspector File recovery er et godt gratisprogram
http://www.pcinspector.de/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 00:50

Altså du skal installere programmet og skanne for tabte filer.
PC inspektor ødelægger ikke noget så hvis den ikke kan klare det vil du kunne købe et effektivt program og anvende det bagefter.

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 15-02-06 00:54

Har aldrig prøvet sådanne programmer. Kan du forklarer mig lidt om hvordan jeg gør?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-06 01:00

Jeg ville have foreslået som BjarneD, hent programmet, det er faktisk slet ikke svært at hitte ud af, og som BjarneD skriver, der bliver ingenting ødelagt og er der filer der ikke er overskrevet, skal PC inspector nok finde dem

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 01:02

Du kan læse dansk beskrivelse her: http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/manual.htm

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 15-02-06 01:50

Nu har jeg læst om programmet PC Inspector File Recovery. Ud fra det jeg har læst kan det ikke recover AutoCad tegninger (.dwg). Er det rigtigt?
myns

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-06 02:14

Det ved jeg faktisk ikke, men er det meget vigtige data bør du kontakte datarednings eksperter, det er ikke gratis

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-06 02:17

Der er også en mulighed i at tage harddisken ud og sætte den i som slave i en anden computer, det er den sikreste måde at redde data som amatør, at køre PC inspector på den anden computer og lade den søge på din hardddisk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 11:16

Hvad har du brugt til at formatere.
har du slettet alle 3 partitioner eller er det bare en format C: du har lavet
jeg går ud fra at du har dine tegninger liggende på en af de 2 andre partitioner (ikke C:)

Accepteret svar
Fra : sofus.dk

Modtaget 300 point
Dato : 15-02-06 11:45

Dette klarer det hele.
Kan hente data efter 2/3 formateringer.
Og så tager det ikke en evighed.
http://www.oo-software.com/en/products/oodiskrecovery/index.html

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 11:53

Oodiskrecovery er en købeversion og demoversioner på den slags plejer at køre fint indtil man skal gemme de fundne data for så ringer kasseapparatet hvis det skal gøres færdigt.
Derfor er PCinspector et godt bud til, at starte på netop fordi det ikke ødelægger data så om galt skulle være kan man købe sig til hjælp hvis det ikke lykkedes, men hvis bare der ikke er overskrevet eller udført den dybdegående formatering plejer det at lykkes-

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-02-06 12:03

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 15-02-06 19:48

Hej Emesen.
Jeg har brugt fdisk. Først slettet jeg Partion C. Opretter Partion C igen. Derefter installeret jeg XP igen. Den bad om at Drev C skulle formaterer, så det gjorde jeg. Måtte så geninstallerer programmer på drec D og E. Afinstallerede dem med RegCleaner. Tegninger lå på drec D.
myns

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 20:55

Det vil sige at du ikke har formateret andet end C:
Når man indstallerer programmer på andre drev end C: eks. D: så vil der alligevel lægge sig en smule på C: som så styrer programmet på D:
Formaterer man så C: vil denne styring forsvinde.
Dine tegninger ligger vist ikke i selve cad-programmet men i en mappe.
start>søg> .dwg om ikke den skulle ligge i en mappe et sted
eller kan du intet se i mapperne D: og E:

Kommentar
Fra : Myns

Dato : 15-02-06 22:22

Du har ret i at mine tegninger ligger i en mappe, mender er i en mappe i programmet. Jeg har nok ikke skrevet det klart nok. Jeg har afinstalleret programmet, men mappen med tegningerne.

Godkendelse af svar
Fra : Myns

Dato : 22-03-06 21:53

Tak for svaret sofus.dk.