/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Sild i Randers Fjord
Fra : perfisk
Vist : 2349 gange
100 point
Dato : 14-02-06 21:03

Hvornår er det silden "plejer" at komme til Randers Fjord??

vh / Per Fisk..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-06 21:11

Altid før jeg får søsat båden. Hvilket sker i maj

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 14-02-06 21:15

Normalt er de der i påskenm ...........men den falder jo ikke altid samme tid hvert år.......Slutten af marts og udover i april..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-06 21:18

Det passer med min hukommelse med slutningen af marts og så det meste af april.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 14-02-06 21:32

det plejer altid at være i slutningen af marts og i april mdr.
så mon ikke også i år.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 14-02-06 21:34

For mange år siden var vio der nemlig i påsken og fangede ,,,,,,,,,,,,,,,,en',,,,,,,,,,, sild....??
Men dem på begge sider af mig og dem i alle bådene 25 meter fra mig fangede i hundrede vis....
Da var det at jeg så det geniale i at have et riftigt silde forfang og ikke et blink...
Så det er et must hvis man vil have sild (det skal dog nævnes at jeg fik torsk )

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 14-02-06 21:47

det er klar man skal bruge sildeforfang og sildebly eller en lille pirk i bunden af forfanget ,men så kan man også fange 4-5 stykker af gangen.
knæk og bræk.
herluf

Kommentar
Fra : perfisk

Dato : 14-02-06 23:08

Tak for alle svarene.. plejer også at bruge sildeforfang, men det er et par år siden jeg prøvede sidst!!

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 22-02-06 09:21

hej perfisk.
du skal stadig brugesildeforfang og sildebly eller en lille pirk.men så kan du som sagt fange flere sild af gangen,men husk lige når dit grej rammer vandet skal du give en lille nøk med stangen
så tror silden det er noget den kan spise,for det blinker i vandet.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 31-03-06 06:32

håber du er klar,sildene er kommet ind.
herluf