/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Fastelavn for katten!
Fra : jomfruane
Vist : 2131 gange
200 point
Dato : 14-02-06 13:54

Min 8årige søn skal klædes ud indenfor temaet eventyr eller dyr.
Han vil gerne noget der er lidt sejt, men vi kan ikke komme på noget indenfor temaet.

Jeg skal lave dragten selv og det skal foregå med materialer vi allerede har, eller købe meget billigt. (max 100kr)

Bedste ide får point.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-06 14:10

Sørøver det kan gøres for billige penge, og så er det da lidt sejt??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-06 14:11

Spøgelse- nemt og billigt

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-02-06 14:15

jo, men begge dele ligger desværre udenfor temaet.

det er temaet der også volder os problemer!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-06 14:31

Jeg har set børn klædt ud som kat, rigtig sjov synes jeg, masken skal være med knurhår og stof ører, tøjet er for eksempel en sort jogging dragt med påsyet hale, en lang tynd stofpose der udstoppes, det kan du garanteret sagtens fikse

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 14-02-06 14:37

Når man er 8 år skal det jo helst være lidt sejt.

Har du prøvet at gå på biblioteket og se der?
Jeg har ofte lånt Burda-blade og alt om håndarbejde samt diverse hobby blade. Der er mange gode idéer til ikke så mange penge.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-02-06 14:41

jeb du har ret i begge dele, det vil jeg gøre - hører lige om der kommer andre gode forslag.

kat er også godt, hører lige overdommeren senere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-06 14:42

Ehm... jeg tænkte på "Skatteøen" da jeg skrev sørøver.

Jeg har haft mine unger klædt ud som kaniner, syet en heldragt i billig isoli, med en flad hale fyldt ud med engangsvaskeklude, lavet en slags kyse, hvor jeg syede længe ørerogså fyldt ud med engangsvaskeklude, tegnede knorhår og sort snude på barnet.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 14-02-06 14:53

Kan man lave en sort kat, kan man jo også lave en sort panter... Måske det er lidt lettere at sælge til overdommeren???

Måske skal "missen" bare se lidt mindre kælepotteagtig ud

Vaxen

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-02-06 15:00

sikke nogle dejlige kommentarer!

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 200 point
Dato : 14-02-06 15:02

Mine var klædt ud som trolde engang.
Et par bukser - må gerne stumpe.
Ri lapper på med store grove sting. Så kan de nemt tages af igen. Køn lidt hudfarvet tubestrik, fyld ud med vat og sy lidt garn i enden. Sy "halen" fast bag på bukserne, men garn-enden som halespidsen. En skjorte med et par lapper, gerne for stor, så der er plads til en fleecetrøje underneden. (det er jo en kold årstid)
Måske et par seler.

Rød rouge på kinder og næse, et par fregner med en eyeliner eller øjenbrynsblyant.

Hårfarve på spraydåse. Kan vaskes ud med 2 gange grundig "voksenvask".

Sødt, eventyr, og lidt frækkere en de nuttede dyr til en 9 årig dreng.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-06 16:08

han skal da klædes ud som harry potter (eneste problem er hatten der nok allerede er udsolgt - men laves at pap så er den hjemme) - eller en jedih - eller løve (narnia) - tænk på hvad ungerne lige nu synes er sejt

Kommentar
Fra : viviborgen

Dato : 14-02-06 16:53

En drage. Den kan du sy af noget grønt bomuldsstof, som ikke koster ret meget. Et stykke tyndt skumgummi laves med takker og betrækkes med stof, syes som en hætte med kam. En kappe der også er grøn og bindes i halsen.

og er det ikke sejt nok kan du jo lære ham at spy ild med noget kemi....det var for sjov.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 14-02-06 16:53

På denne fastelavnsside http://www.duda.dk/Grundfag/Kristendom/Fastelavn/fastelavn.html
er der link til en fugledragt og også guide til bl.a. fremstilling af kappe med og uden hætte http://www.laivforum.dk/article.php?cid=408

Hvad er et eventyr uden en kappe.

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 09-03-06 20:05

Tak for svaret jeb3.
Min søn valgte dog selv at være soldaten fra fyrtøjet. han fik min røde jakke med et par hvide kantebånd over kors. et par natbukser med en påsyet stribe ned af og så lavede jeg en hat af pap beklædt med sort affaldssæk- Han vandt for bedste udklædning