/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Skærm blank under boot
Fra : JUNKdeLUXE
Vist : 407 gange
200 point
Dato : 14-02-06 08:38

Hey allesammen, håber i kan hjælpe mig med denne her.

Forleden dag havde min kæreste nogle problemer med signalet på fjernsynet, og bad mig om at lave det. Det viste sig at en masse af ledningerne lå fastklemt under fjernsynsbordet. Da jeg forsøgte at få rodet dem fra hinanden, så jeg et lille stød-glimt. Well nevermind, fjernsynet virkede.

Dagen efter da jeg skulle starte computeren, fandt jeg ud af at min skærm ikke ville starte under bootup. Så ingen optælling af ram, ingen "Enter boot press F8", ingen windows logo, intet.

Det første jeg så var billedet hvor jeg skulle logge ind i windows.

Håber i kan hjælpe mig :D

venligst
Jesper

ps. min computer og pc er forbundet fra S-Video til Scart.

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 210 point
Dato : 14-02-06 08:49

Tag grafikkort og ram ud og i et par gange, se om ikke det hjælper, ellers kan du prøve, at reesette bios. Du skal huske, at aflade dig selv på chassis eller PSU, inden du råder i din PC.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-06 09:38

Vi er mange der gerne var fri for hele opstarten, så tillykke
Men mon ikke det er biosen der skal resættes, eller mangler strøm (Uret passer ikke, eller hva?)
Du kan jo også prøve at højreklikke på dit c-drev og i egenskaber, køre en undersøgelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : JUNKdeLUXE

Dato : 14-02-06 18:15

jeg vil forsøge det her i morgen og se om det virker... indtil videre tak for hjælpen.

Jesper

Godkendelse af svar
Fra : JUNKdeLUXE

Dato : 15-02-06 12:06

Tak for svaret peet49.

Jeg tog ram-modulerne og grafikkort ud og resetede bios. Efter at have samlet det alt sammen og ville starte op, skete der ingen ting overhovedet. PSU'en gik ikke engang i gang. Jeg ventede 1 time og så vil computeren gerne starte. Men stadig uden billed.

Jeg smed så en gammel skærm på (med VGA-stik istedet for DVI) og kunne så komme i BIOS'en.

Men DVI-porten virker stadig ikke under boot. Jeg må have kortsluttet noget.

Grunden til at jeg acceptere svaret, er at det afhjal et andet problem jeg havde.